بررسی سرنوشت عجیب 6 مدافع تیم ملی

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در 2 مرحله بازیکنان مورد نظرش را برای اردوی اتریش و بازی دوستانه مقابل پاناما فراخواند. در مرحله ی اول که فقط مختص بازیکنان تیم های داخلی بود، به مانند اردوی قبلی، نام محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع تیم سایپا نیز به چشم می خورد. مدافعی که از جمله بازیکنان مورد علاقه کی روش محسوب می شود و پیش از مصدومیت قبلی خود توسط این مربی به تیم ملی دعوت می شد. کنعانی اما در آخرین تمرین تیم ملی پس از برخورد با مهدی طارمی، دچار مصدومیت شد و  پس از یکی دو روز کاشف به عمل آمد که برای دومین بار وی با پارگی رباط صلیبی روبرو شده است.

این سرخابیِ سابق البته تنها مدافع تیم کی روش نیست که دچار چنین سرنوشتی شده است. به بهانه مصدومیت او سرنوشت عجیب 6 مدافع دیگر تیم ملی در ماه های اخیر را مورد بررسی قرار دادیم که دچار مصدومیت شدید شده اند.

محمدرضا خانزاده:

مدافع تیم فوتبال پدیده مشهد، پس از اینکه هفته های ابتدایی لیگ را به شکلی رویایی و امیدوارکننده با این تیم سپری کرد، برای اردوی پیش از بازی با توگو و روسیه به تیم ملی دعوت شد. اما اتفاقی که برای او افتاد نیز مشابه کنعانی بود. مصدومیت در تمرین تیم ملی و شکستگی دست، او را دوباره از پیراهن تیم ملی دور کرد و کی روش را سراغ گزینه های دیگر فرستاد. خانزاده که پیش از این نیز مورد نظر کی روش بود و در جام جهانی و جام ملت ها حضور داشت این بار با بدشانسی مجبور به ترک اردو شد.

پژمان منتظری:

یکی از اصلی ترین و مورد اعتماد ترین گزینه های کی روش برای خط دفاع در سالهای اخیر، پس از ترک قطر و بازگشت به استقلال، آماده ی تکرار خاطرات خوش با تیم ملی و آبی های پایتخت بود. در حالی که اوضاع نه برای استقلال و نه برای پژمان اصلا خوب سپری نمی شد، مصدومیت شدید این بازیکن ملی پوش کام منصوریان و کی روش را تلخ کرد. منتظری حالا طبق روال معمول سرمربی تیم ملی، در زمان مصدومیتش همراه تیم ملی و زیرنظر شخص کی روش روند بهبودی را طی می کند.

سیدجلال حسینی:

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس و یکی از ستون های تیم کارلوس کی روش، از همان ابتدای فصل با مصدومیت مواجه شد و علاوه بر هفته های آغازین لیگ هفدهم،  3 بازی تیمش مقابل الاهلی و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دست داد. حسینی که از بازی برگشت با الهلال به ترکیب سرخ ها و از بازی تدارکاتی مقابل روسیه به ترکیب تیم ملی بازگشت، در حال حاضر باز هم با مراقبت کادرفنی تیم ملی، کنار سایر ملی پوشان به تمرین می پردازد تا به آمادگی صد درصدی برسد.

عزت الله پورقاز:

مدافع ملی پوش تیم فوتبال سپاهان، در جریان بازی هفته هفتم تیمش مقابل پرسپولیس دچار آسیب دیدگی شدید و به بیمارستان انتقال داده شد. او با وجود اینکه از خطر شکستگی مهره گردن جان به در برد، هنوز به میادین بازنگشته و حتی در تمرینات گروهی سپاهان نیز شرکت نمی کند. بدین ترتیب یکی دیگر از مهره های مورد علاقه ی کی روش فعلا از تیم ملی دور مانده است.

میلاد محمدی:

مدافع چپ لژیونر تیم ملی کشورمان به دلیل مصدومیت در روسیه حدود یک ماهی است که از میادین دور است ولی او هم مثل مثل بقیه مصدومان به دستور کی روش، در اردوها شرکت می کند و در کنار تیم ملی حضور دارد. هرچند زمان زیادی تا بازگشت محمدی به تمرینات گروهی باقی نمانده ولی به هر حال او چند بازی تدارکاتی مهم تیم ملی را به خاطر همین مصدومیت از دست داد تا نگرانی های کی روش به خاطر خط دفاع تیمش بیشتر شود.

وریا غفوری:

مدافع کناری تیم استقلال یکی از بازیکنانی بود که فصل گذشته در چند مقطع با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد ولی به صورت همزمان به تیم ملی دعوت می شد و اتفاقا در بازی های پراهمیت مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی به میدان رفت. غفوری البته از لحاظ شرایط فعلی با پنج نفر قبلی تفاوت دارد و در حال حاضر سلامتی خود را به دست آورده و در روزهایی که رامین رضاییان زیاد در لیگ بلژیک بازی نمی کند، خیالش هم از بابت فیکس بودن در تیم ملی تا حدی راحت است.

با این وضعیتی که اخیرا مدافعان ملی پوش ما از نظر شرایط جسمانی دارند، کی روش حق دارد اگر گزینه های مختلف را در اردوهای تدارکاتی بیازماید تا در صورت تداوم چنین بدشانسی هایی در ماه های منتهی به جام جهانی 2018، نفرات آماده ی تیمش را بشناسد و البته غافلگیر نشود.