کی‌روش می‌خواست انتقام بگیرد، پسر عابدزاده را دعوت نمی‌کرد

با تک پسر اسطوره آبی گفت‌وگویی انجام شده که در ادامه که می‌خوانید.

*به جز شخص شما، تمام اعضای خانواده‌تان در مراسم سالگرد منصور پورحیدری حضور داشتند.

دخترم هر روز باید در آلانیا به مدرسه برود و امکان سفر به تهران را نداشتم اما مادر، خواهر و داماد‌مان از اول مراسم در بهشت زهرا (س) بودند. من هم به نوبه خودم با خانواده منصورخان ابراز همدردی کردم.

*جالب است برای مراسم ایشان فقط ۲ بازیکن استقلال به قطعه نام‌آوران رفتند.

فوتبالیست‌های امروزی با نسل قبل فرق دارند و اگر بعداً شنیدید برخی از آنها از شرکت در مراسم پدر خودشان هم جا ماندند، تعجب نکنید. حدس می‌زدم مهدی رحمتی برود چون همیشه در مراسم مختلف شرکت می‌کند. حتی روز تشییع پیکر پدرم او در حالی خودش را رساند که روز قبلش در اصفهان بازی کرده بود. بهنام برزای هم رفته بود و این ۲ بازیکن شخصیت و شعورشان را نشان دادند ولی این را هم بگویم تعداد زیادی از بازیکنان استقلال به خاطر تعطیلی تمرینات اصلاً تهران نبودند و گلایه‌ای به آنها وارد نیست.

*مدیرعامل باشگاه هم اعلام کرد درگیر حل و فصل مشکلات باشگاه بوده است.

به من ارتباطی ندارد در این خصوص نظری بدهم ولی شنیده‌ام در اکثر روزها تا ظهر کسی در باشگاه نیست. حالا چه شده که جمعه صبح کار به وجود آمده را نمی‌دانم.

*پسر احمدرضا عابدزاده به تیم ملی دعوت شد. یکی، دو نفر با متلک گفته‌اند امیر به خاطر پدرش دعوت شد به تیم ملی.

از آن حرف‌ها بود! عابدزاده جزو منتقدان کی‌روش بود و اگر سرمربی تیم ملی می‌خواست انتقام بگیرد، امیر را دعوت نمی‌کرد. تیم کشورمان تحت هدایت یک مربی بین‌المللی قرار دارد. این حرف‌ها بد است و شأن خودمان را پایین می‌آورد. اگر کی‌روش می‌خواست به نام و نشان پدر کسی اهمیت بدهد، ۶ سال قبل مرا می‌برد یک گوشه کار را بگیرم. تازه هم داغدار شده بودم! امیر عابدزاده در اروپا بازی می‌کند، من تا وقتی در تیم پدرم بازی می‌کردم، زیر سؤال بودم اما زمانی که رفتم اتریش و بازی کردم، هیچ‌کس سراغم را نگرفت و نگفت ناصر حجازی در ایران چهره است و مربی فلان تیم اتریش اصلاً حجازی را نمی‌شناسد که بخواهد پسرش را بردارد. الان سرمربی ماریتیموی پرتغال هم به خاطر احمدرضا عابدزاده امیر را بازی می‌دهد و مهاجمان تیم‌های دیگر به خاطر عابدزاده نمی‌توانند به پسرش گل بزنند؟

*احکام صادر شده برای خاطیان شهرآورد را شنیدی؟

خیلی سختگیرانه عمل می‌شود و همین مسائل باعث می‌شود جذابیت شهرآورد کم شود. فوتبال است و برخوردهایش وگرنه مثل والیبال یک تور باید بکشند وسط زمین!

*به نظرت شفر می‌تواند شرایط استقلال را تغییر دهد؟

می‌تواند ولی زمان لازم است. تیم ۵/۱ سال با یک تفکر دیگر تمرین کرده و با همان تفکر بسته شده است. مربی جدید ۲، ۳ ماه باید کار کند تا شرایط را کمی تغییر دهد.

*رحمتی هم نیمکت‌نشین شده.

طبیعی است، وقتی مربی جدید آمد، دروازه‌بان دوم داشت بازی می‌کرد و بعد از آن هم تیم گل خاصی نخورده که بخواهد به ارنج دست بزند.

*چقدر احتمال می‌دهی رحمتی از استقلال برود؟

برای چه برود؟ قرارداد دارد و باید به آن پایبند باشد. من فقط می‌دانم او قربانی یکسری پشت‌ پرده‌ها شد. در آستانه یکی از بازی‌های تیم از بیرون از مربیان خواسته شد برای فلان مسابقه رحمتی درون دروازه نباشد چون احتمال دارد به مربی حریف بگوید کنار خط روی مخ من راه نرو! منصوریان کم‌تجربگی کرد و نباید پشت بازیکن خودش را خالی می‌کرد. بعد هم روی آنتن زنده داشت می‌گفت رحمتی نیامد به جلسه فنی، در حالی که او رفته بود. اصلاً اگر خود رحمتی نمی‌گفت من که آمدم جلسه فنی، فردایش سایر بازیکنان استقلال چه فکری در مورد سرمربی تیم می‌کردند چون حداقل آنها دیده بودند رحمتی در جلسه فنی شرکت کرده است.

*به عنوان سؤال آخر؛ از ماجرای تندیس پورحیدری اطلاعات کافی دارید؟

بله، تندیس ۱۲۰ سالگی منصورخان را ساخته بودند در حالی که ایشان ۷۱ سال عمر کردند. تندیس است و مجدداً درست می‌شود. آقای پورحیدری از بزرگان و عزیزان تاریخ استقلال بوده و هستند و مراسم‌شان هم با حضور خوب مردم و اهالی فوتبال برگزار شد.