حجت‌الاسلام رئیسی: پیاده‌روی اربعین جبهه مقاومت بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد

حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مسیر نجف به کربلا  با بیان اینکه این پیاده‌روی در واقع رزمایشی است که قدرت نرم اسلام را نشان می‌دهد ، گفت: این مراسم باشکوه نشان می‌دهد وجود مبارک امام حسین(ع) چگونه دل‌های مردم را تسخیر کرده که سر از پا نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در این رزمایش نشان داده می‌شود دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی امام حسین(ع) و در واقع ادامه عاشورای ابا عبدالله(ع) است، افزود: دریافت پیام اربعین، پیام دلدادگی امام حسین(ع) و مقاومت در راه هدف است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ما در رزمایش بزرگ اربعین جبهه مقاومت بین‌المللی را به نمایش می‌گذاریم، خاطر نشان کرد: اینجا فقط مربوط به مردم ایران، سوریه و عراق نیست اینجا همه گویش‌ها هستند. دیروز دشمن نگران حزب الله و جنوب لبنان بود اما امروز ما جبهه مقاومت داریم، یعنی مردم مسلمان با دلدادگی به امام حسین(ع) یک جبهه مقاومت را شکل داده‌اند. اینکه نتانیاهو اعلام می‌کند اگر داعش از سوریه خارج شود پایگاه برای ایران می‌شود، باید بداند که ایران در قلب‌ها حضور دارد و پیام ما پیام اربعین یعنی پیام ایستادگی و مقاومت است.

وی با بیان اینکه مردم و جوانانی در این عرصه حضور دارند پیامشان این است که ما می‌خواهیم عاشورایی زندگی کنیم، گفت: نشان انسان امروز این است که عاشورایی بیاندیشد و عاشورایی عمل کند. دلیل بایکوت خبری این همایش بزرگ این است که پیام انسان‌ساز اربعین به گوش جهانیان نرسد. رسانه‌های ما پوشش خوبی داشتند اما کشورهای تحت تاثیر استکبار این واقعه مهم را منعکس نمی‌کنند.