آخرین آمار صدور روادید اربعین حسینی

 حسین ذوالفقاری امروز در پانزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به آخرین برنامه‌ریزیهای انجام شده برای زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: تمامی خدمات و تردد زائران نسبت به سالهای گذشته روند مناسبتری داشته است و تلاش مضاعفی از سوی دست‌اندرکاران ذیربط همچون نیروی انتظامی و سایر کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین حسینی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی و همکاری مردم، بازگشت افراد بدون ویزا به خوبی انجام شد که این امر نقش مهمی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی داشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه از روز گذشته بازگشت زائران به کشورمان شتاب بیشتری گرفته است، اظهار کرد: تمامی امکانات اعم از تغذیه، اسکان، حمل و نقل و بهداشت در مسیر بازگشت زائران در مرزهای ورودی ادامه دارد و امیدواریم زائران بازگشت خود را نیز مدیریت کنند.

ذوالفقاری با انتقاد از اعزام زائران فاقد بیمه گفت: متاسفانه تعدادی از زائران بدون بیمه و فقط با روادید و پاسپورت به کشور عراق عزیمت کردند که باید منتظر گزارش کامل مسئولان ذیربط در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه به موضوع تسهیل تردد زائران باید دقت شود، تاکید کرد: دو نکته اساسی برای ما در حوزه عتبات عالیات و اربعین مهم است که یکی از آنها توجه به زیرساختها و دیگری لغو روادید میان دو کشور است که این کار می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات زائران را حل و فصل کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امسال اجازه حضور و تجمع افراد فاقد ویزا در مرزها داده نشد، گفت: به هیچ عنوان اجازه حضور افراد فاقد ویزا را در مرزها ندادیم و تنها در دو مورد تعدادی از افراد که قصد عبور از مسیرهای غیرمجاز را داشتند توسط مرزبانی دستگیر و به عقب بازگشت داده شدند.

ذوالفقاری یکی از مشکلات زائران را ارتباط اینترنتی در بین مسیر نجف و کربلا دانست و گفت: یکی از اشکالاتی که امسال وجود داشت، بحث مشکل ایجاد شده در ارتباط اینترنتی میان مسیر مسیر نجف تا کربلا بود که امیدواریم در سنوات آتی این موضوع نیز حل و فصل شود.

وی با اشاره به آمار روادید صادر شده و تعداد خروج زائران از مرزهای کشور یادآور شد: تاکنون 2 میلیون و 320 هزار روادید اربعین حسینی برای زائران کشورمان صادر شده و یک میلیون و 919 هزار و 398 نفر نیز از کشور خارج شده‌اند که بر همین اساس 504 هزار نفر از زائران نیز در روزهای گذشته به کشور بازگشتند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران زمان بازگشت خود را مدیریت کنند و عجله‌ای در این زمینه به خرج ندهند ضمن اینکه تمامی امکانات هم در مرزهای کشورمان برای رفاه و آسایش آنها فراهم شده است.