آخرین فرصت تیم های آسیایی  برای دریافت مجوز حرفه ای

تیم های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران فرصت چندانی برای حل بدهی های خود ندارند در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند.

مسئولان باشگاه های آسیایی این روزها درگیر جلب رضایت طلبکاران خود هستند تا در کسب مجوز حرفه ای به مشکل برنخورند.

به هر حال در روزهای اخیر خیلی از بازیکنان طلب خود را بخشیدند اما بعضی از بازیکنان حاضر به توافق با تیم های سابق خود نیستند و پای حرف خود ایستاده اند.

در حالی که برخی از باشگاه ها ادعا می کنند که با طلبکاران خود تسویه حساب کردند و مشکلی برای دریافت مجوز حرفه ای ندارند اما یک منبع آگاه ابعاد تازه ای از اقدام باشگاه ها برای حذف نشدن از آسیا را فاش کرد.

منبع آگاه اعلام کرد باشگاه ها به طلبکاران خود می گویند که بخشی از طلب خود را دریافت کنند و مابقی را چک بگیرند.

این سئوال پیش می آید که چگونه برخی از باشگاه های ایرانی با وجود صدور آرای قطعی مبنی بر بدهی آنها، مدارک خود را برای حضور در آسیا ارائه دادند. ای اف سی در مورد بدهی هایی که تسویه شده باشد یا توافق نامه با طلبکار تنظیم شود یا در رکن قضایی در حال بررسی است سخت گیری نمی کند.

باشگاه های ایرانی بابت اکثر مطالبات خود اقدام به تجدید نظر خواهی ویژه نسبت به رای های قطعی کردند تا اعلام کنند این پرونده ها در حال رسیدگی و قطعی نشده است.

البته یکی از الزامات درخواست تجدید نظر خواهی ویژه، ارائه دلیل و مدرک جدید است و مشخص نیست یک شبه در مورد این همه پرونده از کجا مدرک جدید ارائه شده است که باشگاه ها خواهان تجدید نظر خواهی ویژه شدند.

نکته قابل توجه این است که باشگاه ها بابت هزینه تجدید نظر خواهی باید 3 درصد از مطالبات مالی خود را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کنند که این هم هزینه سنگینی برای باشگاه ها دارد.

به هر حال نمایندگان آسیایی کشورمان با این ترفندها قصد دارند مجوز حرفه ای دریافت کنند و به دنبال حل کردن اساسی مشکلات خود نیستند. البته اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه تقلب تیم های ما شوند در آن صورت تبعات سنگینی برای فوتبال ملی و باشگاهی ما دارد.