تداوم اعتراض کره ای ها علیه سفر ترامپ

گروه های مدنی کره جنوبی که این اعتراضات بزرگ در مرکز شهر سئول پایتخت کره جنوبی را سازماندهی کرده اند، می گویند تظاهراتی که از عصر امروز آغاز شده است تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

این اعتراضات خیابانی در شرایطی برگزار می شود که پیشتر دولت کره جنوبی با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته بود به گرمی از ترامپ استقبال کرده و تظاهرات نکنند.

فراخوان برای تظاهرات گسترده در کره باعث شده است تا صدها نفر از مردم این کشور در اقصی نقاط کره جنوبی دست به اعتراضات زده و سیاست های ترامپ را مورد انتقاد قرار دهند.

مردم کره جنوبی از این نگران هستند که سیاست های تند ترامپ علیه کره شمالی باعث تنش ها و بحران های بیشتر در منطقه شده و کره را به خطر جنگ بیاندازد.

از سوی دیگر فشارهای ترامپ بر کره جنوبی برای تغییر چارچوب توافقنامه تجارت آزاد به گونه ای که منافع واشنگتن را تامین کند، باعث خشم مردم کره جنوبی شده است.

مردم خشمگین که در میان آنها شماری از شهروندان خارجی نیز دیده می شوند در میدان 'گوانگ وامون' پایتخت، سیاست ها و راهبردهای ترامپ را بی ثبات کننده توصیف و محکوم کردند.

آنها در حالی که شعارهایی علیه ترامپ سر می دادند، پلاکارت ها و نوشته هایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده است ما نه ترامپ را می خواهیم و نه خواهان جنگ در شبه جزیره کره هستیم.

گزارش های رسانه ای از کره جنوبی حاکی است که مردم از میدانی به میدان دیگر می روند با روشن کردن شمع اعتراضات خود را به سفر ترامپ به کشورشان اعلام می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه سفر دو روزه اش به کره را آغاز کرد و روز چهارشنبه پس از پایان دیدار از این کشور به چین خواهد رفت.