سردار سنایی‌راد: حریری منافع آل‌سعود را به منافع ملی ترجیح داد

سردار سیدرسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره دلیل استعفای نخست وزیر لبنان، اظهار کرد: برای فهمیدن چرایی استعفای سعد حریری باید به سراغ متن استعفای وی رفت، چرا که این موضوع در سفری غیرمنتظره به عربستان رخ داد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سعد حریری، خانواده و حزبش شهرت آشکاری در وابستگی به عربستان سعودی دارد و در بزنگاه‌ها مجری سیاست‌های آل‌سعود در لبنان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به دیدار سعد حریری با هیئت ایرانی، تصریح کرد: وقتی حریری بعد از این دیدار به عربستان فراخوان می‌شود و بیانیه صادر می‌کند ، نشان می‌دهد این استعفا پیش از آنکه تحت اراده نخست وزیر لبنان باشد جهت اجرای سیاست‌های عربستان بوده است.

سردار سنایی‌راد افزود: این اقدام سعد حریری آن هم در زمانی که آمریکا به دلیل نابودی گروه‌های تروریستی؛ محور مقاومت را تحت فشار قرار داده، نشان می‌دهد که این کار یک نوع واکنش عصبی آمریکا به پیروزی‌های محور مقاومت و تغییر معادلات به نفع خود است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این موضوع که حزب‌الله در نجات سوریه و لبنان محبوبیت بالایی پیدا کرده است، گفت: اتفاقات رخ داده مانند حادثه سال ۲۰۰۵ میلادی که طی آن پدر سعد حریری در حرکت مشکوک تروریستی کشته شد و این به بهانه‌ای برای اعمال فشار به سوریه و لبنان تبدیل گشت، به نظر می‌رسد امروز هم نوعی انتحار سیاسی به نفع سیاست‌های آل‌سعود در حال وقوع است که در بی‌اعتباری مضاف حریری موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: استعفای حریری در خارج از خاک کشورش را نمی‌توان تحقیر ملت لبنان دانست؛ در واقع این موضوع را می‌توان نوعی وابستگی به بیرون کشور و عدم توجه به توان داخلی نخست وزیر مستعفی دانست که نوعی توهین به ملت لبنان است؛ این کار ترجیح منافع آل‌سعود بر منافع ملی لبنان است.

سردار سنایی‌راد خاطرنشان کرد: حریری بدون انجام هماهنگی‌های داخلی و طی روند قانونی؛ استعفا داد که نشان می‌دهد این کار به درخواست یک کشور بیگانه انجام شده است؛ انتظار این بود بعد از انتخابات ریاست جمهوری، لبنان به آرامش برسد؛ اما اقدام حریری نوعی بی‌ثباتی در لبنان را القا کرد که با منافع ملی این کشور مغایرت دارد.