معیار حقوق نجومی هفت میلیون است نه 20 میلیون تومان

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر ، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادستانی تهران مبنی بر اینکه دادسرای تهران برای اعلام مجرمیت و صدور کیفرخواست برای نجومی بگیران، مبنا را 20 میلیون تومان قرار داده، گفت: قرار دادن 20 میلیون تومان حقوق، بعنوان معیار برای حقوق نجومی، هیچ مبنای قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه کف و سقف حقوق و پرداخت ها در قانون مشخص است، افزود: آنچه در قانون درباره حداکثر پرداختی آمده هفت برابر حداقل حقوق پایه کارکنان دولت است که با حقوق امسال حدود هفت میلیون تومان می شود. بنابراین دریافت بیش از این رقم باید معیار حقوق نجومی در نظر گرفته شود نه 20 میلیون تومان.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: 20 میلیون تومان بعنوان معیار حقوق نجومی، سوء استفاده ای است که 2 تن از مدیران ارشد دولت از قانون انجام دادند و یک مورد خاص را به جامع هدف بزرگتر تعمیم دادند.

حاجی دلیگانی افزود: از دادستان محترم تهران می خواهیم که آنچه در قانون به صراحت ذکر شده بعنوان مبنای حقوق نجومی، تشکیل پرونده و صدور کیفرخواست برای نجومی بگیران باشد نه اعداد و ارقام دیگر.

وی افزود: آنچه قانون است و مجلس مصوب کرده همان هفت میلیون تومان است و پرداخت های دیگر غیر قانونی بوده است.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی با اشاره به وامهای کلان برخی از مدیران از بیت المال گفت: باید وامهایی که برخی مدیران با سود کم چهار تا پنج درصد برای خودشان برداشتند و یا به برخی افراد دادند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اظهارات عادل آذر رئیس دیوان محاسبات مبنی بر اینکه وامهای کم بهره تا زیر 80 میلیون منع قانونی ندارد، گفت: این اظهارات رئیس دیوان محاسبات تفسیر اشتباه و سوء استفاده از بیت المال است و درست نیست.

 وی افزود: وقتی مردم برای گرفتن 2 تا پنج میلیون تومان وام به بن بست می رسند چگونه برخی برای خود وام کلان و یک میلیارد تومانی بدون سود و بهره می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این اقدام بی عدالتی و تبعیض در بدنه حکومت را بوجود می آورد

انتظار ما از دادستان عمومی و انقلاب تهران این است که بعنوان مدعی العموم در مورد نجومی و وامهای این چتینی برای دفاع از حقوق بیت المال ورود کند.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران دیروز سه شنبه در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادستانی تهران گفت: دادسرای تهران مبنای حقوق نجومی را 20 میلیون تومان قرار داده و در باره تعدادی از متهمان احراز مجرمیت کرده و کیفرخواست صادر نموده است.