بازیگری امروز؛ درگیر باندبازی و لابی

محمد شیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات جسته و گریخته‌ای به من شده اما هنوز هیچکدام از آنها قطعی نشده و نمی توان در مورد آنها نظری جدی داد. البته به احتمال فراوان به زودی در یک سریال به ایفای نقش خواهم پرداخت.

وی درباره کم‌کاری‌های اخیر خود در عرصه بازیگری افزود: بازیگری امروز به طور کامل درگیر باندبازی و لابی شده است و من چون عضو این لابی‌ها و باندها نیستم از بازیگری دور مانده‌ام.

 

محمد شیری

بازیگر سریال شب‌های برره با تأکید بر انتخاب بازیگران براساس معیارهای نامناسب ادامه داد: این روزها بازیگران نقش‌ها را می‌خرند و یا اینکه با رابطه نقشی را به‌دست می‌آورند. برخی از انتخاب نقش‌ها هم در مهمانی‌های شبانه و در سر بساط‌ها اتفاق می‌افتد و آنجاست که نقشها بین بازیگران تقسیم می‌شود.

وی در همین راستا تصریح کرد: با وضعیت حاضر، زندگی بازیگرانی همچون من با مشکلات فراوانی روبرو شده است. بسیاری از هم نسلان و دوستانم، افسرده شده‌اند. چرا که یک بازیگر بعد از گرفتن جایزه به‌طور متناوب برای نقش‌های مختلف انتخاب می‌شود و هیچ شخصی نیست که از ما که سابقه زیادی در بازیگری داریم استفاده کند.

بازیگر سریال "مسیر انحرافی" با اشاره به مشکلات عمده در معیشت هنرمندان پیشکسوت اضافه کرد: بازیگران شغلی جز بازیگری ندارند و وقتی کاری به آنها پیشنهاد نمی‌شود؛ در امرار معاش دچار مشکل می‌شوند. متأسفانه هیچ نهاد و مرکزی نیست که به وضعیت ما رسیدگی کند و به‌طور کامل فراموش شده‌ایم.

شیری با گلایه از کم‌کاری‌های خود طی سالیان اخیر خاطرنشان کرد: وقتی بازیگری به مدت طولانی روی پرده سینما ظاهر شده و یا در تلویزیون بازی کرده باشد و به یکباره حذف شود نه تنها از لحاظ مالی بلکه از لحاظ روحی هم با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود. به‌عنوان مثال خود من با بازی در شب‌های برره به شدت میان مردم محبوب و مطرح شدم اما به یکباره کنار گذاشته شده و معدود پیشنهادات ضعیف و کمی به من می‌شود. البته در این میان باید از مردم تشکر کنم زیرا شاید دلیل امیدواری ام به آینده، برخوردی است که آنها در کوچه و خیابان با من دارند و دلگرم می‌شوم که هنوز مردم مرا به خاطر دارند و امید به آینده زنده است.