عکس‌های ولیعهد سعودی در لبنان به آتش کشیده شد

 تصاویر و ویدیوهای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد شماری از افراد در الشمال و طرابلس لبنان تصاویر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را به آتش می‌کشند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، در پی به آتش‌ کشیده‌شدن تصاویر بن‌سلمان، «نهاد المنشوق» وزیر کشور لبنان با «رمزی نهرا» استاندار الشمال تماس گرفت و خواستار جمع‌آوری تمامی تصاویر در مناطق مذکور شد.

المنشوق با محکوم کردن این اقدام، آن را در چنین برهه حساس، مشکوک خواند که توسط گروه‌های مشکوک و با هدف بحرانی کردن و کشاندن کشور به سمت بحران بیشتر صورت گرفته است. وی همچنین تأکید کرد که چنین رفتارهایی نمایانگر رفتارهای اهالی الشمال و طرابلس نیست.

زمزمه بازداشت «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان در ریاض، اگر چه در ابتدا در حد گمانه‌زنی بود اما با گذشت یک هفته از استعفای وی و افشای شواهد بیشتر، تقریبا ثابت شده الحریری در عربستان تحت فشار قرار دارد. حال مقامات و احزاب و محافل عمومی در لبنان با گرایش‌های مختلف سیاسی خود خواستار تصحیح رفتار عربستان درباره نخست‌وزیر کشورشان شده‌اند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان تاکید کرد بیشتر از یک هفته برای روشن شدن سرنوشت سعد الحریری منتظر نخواهد ماند و پس از آن مجبور می‌شود این پرونده را به جامعه جهانی ارجاع دهد.