ترامپ: دوستی با کیم جونگ اون یک احتمال است!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ویتنام، بر دوستی و شراکت قوی و رو به رشد بین دو کشور تأکید کرد.

او در این نشست خبری گفت با نتیجه ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا موافق است و به بحث با ولادیمیر پوتین بر سر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا علاقه‌مند نیست. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اعلام کرد می‌خواهد برای کار روی مشکلات جهان با روسیه همراه شود.

ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت دوستی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قطعا یک احتمال است ولی مطمئنن نیست که این امر رخ دهد. او  افزود: دوستی با کیم جونگ اون مسئله‌ای بسیار عجیب خواهد بود ولی احتمال آن وجود دارد. اگر چنین چیزی درباره کره شمالی اتفاق بیفتد چیز خوبی خواهد بود و می‌تواند برای دیگر نقاط جهان هم خوب باشد.

او در ادامه این نشست خبری گفت: آمریکا به ایجاد منطقه‌ای آرام و آزاد و قدرتمند در منطقه هند و اقیانوس آرام متعهد است، منطقه‌ای که در آن، کشور‌های مستقل به حق حاکمیت یکدیگر احترام می‌گذارند، به قوانین پایبند هستند و به پیشبرد مسائل تجاری بر اساس رویکرد‌های مسئولانه کمک می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا  در ادامه بر دستیابی به توافق نامه تجاری با شرکایش در آسیا تأکید کرد و گفت: «ما به دستیابی به توافقنامه تجاری دو جانبه با شرکایی که به اصول تجارت عادلانه و متقابل پایبند هستند، چشم داریم.»