پزشکان با قراردادن دوربینی در معده او برای یافتن علت دردها و تشخیص بیماری اش از طریق آندوسکوپی، پی به بیماری مخفی او که نوعی وسواس فکری است، بردند.

این نوجوان از بیماری به نام پیکا رنج می برد که در آن شخص میل شدیدی به خوردن مواد نامتعارف مانند گل، شن و ماسه، رنگ، شیشه، چوب، پلاستیک و... دارد.

جراحان طی عمل جراحی که روی این پسرانجام دادند، توانستند ۳۰۰ گرم از این مواد را از معده او خارج کنند.

 او اکنون سه عمل جراحی دیگر برای بیرون کشیدن باقیمانده این مواد که در آندوسکوپی مشخص شده اند، پیش رو دارد.

پدرش، گورمیت می گوید: من و مادرش ابتدا از این عادت او خبر نداشتیم و وقتی که متوجه شدیم او را از خوردن این مواد باز می داشتیم اما او مخفیانه این کار را می کرد. با گذشت زمان این عادت همیشگی او شد و علی رغم خوردن اشیا نامتعارف غیر قابل هضم پلیمری و تراشه های سلولزی چوب، هرگز از درد یا مشکل دیگری شکایت نمی کرد.

خارج کردن یک کیلو چوب و پلاستیک از شکم یک نوجوان

والدین آرجون تصور می کردند که او وقتی بزرگ شد این عادت را ترک خواهد کرد، اما این چنین نشد و او مخفیانه این کار را ادامه داد و بالاخره یک سال و نیم پیش برای اولین بار از درد معده و شکم شکایت کردو روزبه روز درد و رنج اوعمیق تر و وخیم تر شد.

شرایط آرجون روز به روز بدتر می شد و علاوه بر درد معده از تنگی نفس هم رنج می برد و دیگر نمی توانست چیزی بخورد و با از دست دادن ۱۵ کیلو وزن در عرض هفت روز، به صورت اورژانس در بیمارستان بستری شد.

پزشکان بیمارستان در ابتدا گمان می کردند که بیماری او زخم معده است اما با انجام آندوسکوپی یک توده پلاستیکی و ذرات چوبی در معده او کشف کردند. این مواد روده او را مسدود کرده بود، آنچنان که حتی قطرات آب هم از آن رد نمی شد.

 

علاوه بر درمانهای فیزیکی، آرجون باید پس ازبهبودی و مرخص شدن از بیمارستان، تحت مشاوره های روانشناسی و روان درمانی قرار گیرد.