«سرزمین من» انیمیشنی با داستان اسطوره ای/عکس

محمد عنبری نویسنده فیلمنامه انیمیشن «سرزمین من»  با اشاره به چگونگی ساخت این پروژه گفت: کارگردانی این انیمیشن را برادرم علی عنبری برعهده داشت و من در این پروژه به عنوان نویسنده فیلمنامه حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن «سرزمین من» با موضوع نبرد خیر و شر ساخته شده است، بیان کرد: در این پروژه مانند همه داستان های اسطوره ای، ۲ سرزمین خیر و شر وجود دارد و می‌توان آن را به عنوان نبرد نور و تاریکی دانست. «سرزمین من» داستان تلاش سرزمین شر و برای تسخیر سرزمین نور است.

این نویسنده بیان کرد: شاید به دلیل فضاسازی کاملا تخیلی که برای این داستان در نظر گرفته شده است نتوان آن را درباره یک مفهوم خاص و یا یک سرزمین دانست، اما در کنار آن شاید بتوان داستان این انیمیشن را به سرزمین فلسطین نسبت داد.

عنبری گفت: «سرزمین من» اکثر المان های داستان های قهرمانی را دارد و یک تیم ۴۰ نفر طی ۶ سال گذشته روی این پروژه کار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این انیمیشن بلند سینمایی در مدت ۹۰ دقیقه ساخته شده است، بیان کرد: برای دوبله این پروژه از افراد حرفه ای و شناخته شده استفاده کرده ایم.

عنبری در پایان گفت: در تلاش هستیم تا این انیمیشن سینمایی برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده شود.

«سرزمین من» داستانی تخیلی از سمسام پادشاه زیاده خواه و دیوصفتی است که با جادوی شیطانی، سرزمین ها و ممالک را تسخیر می کرد اما در این مسیر یک سرزمین مانع اهداف شوم وی شد و آن سرزمین لاله‌دشت بود.