خانه تکانی در بارسلونا با معرفی گزینه های خرید

سران باشگاه بارسلونا روزهای سختی پیش رو دارند و باید در بازار نقل و انتقالات ژانویه و بعد از آن بازار تابستان ترکیب تیم را تقویت کنند.

روزنامه هواداری بارسلونا، اسپرت، در گزارشی به نقل و انتقالات آبی و اناری‌ها اشاره کرده و نوشته در تابستان نیمار از بارسلونا جدا شد و به تیم فوتبال پاری‌سن ژرمن ملحق شد. این شروع مشکلات بارسا بود. بعد از جدایی نیمار همه تیم‌ها می‎دانستند که این تیم ۲۲۲ میلیون یورو پول برای خرید بازیکن دارد و در نتیجه قیمت بازیکنانشان برای فروش به این تیم را بالا می‎بردند.

ارنستو والورده زمانی که به بارسا آمده بود از این تیم خواسته بود ترکیب تیم تقویت شود و حالا او ترکیبی حتی بدتر از فصل گذشته دارد. تنها موضوعی که باعث شده توجه به این ضعف در ترکیب کاهش پیدا کند، نتایج خوب بارسا است.

اما در ژانویه، بارسا به دنبال تقویت ترکیب است و بازیکنانی را مد نظر دارد. مارکو وراتی و فلیپ کوتینیو گزینه‌هایی برای این باشگاه بودند که گفته می‎شود هنوز هم ممکن است این بازیکنان یا حداقل یکی از این دو به بارسا ملحق شود. به این گزینه‌ها البته آنتون گریزمن از اتلتیکومادرید هم اضافه شده و این در حالی است که این بازیکن در فصل جاری افت داشته و در واقع موتور گلزنی‎اش هنوز روشن نشده است.

نکته دیگر بازیکنانی است که قرار است از ترکیب تیم خارج شوند. برخی بازیکنان مانند آردا توران قرار است به طور قطع از این تیم خارج شوند و این یعنی بارسا پول لازم برای خرید بازیکنان بزرگ به دست می‌آورد، اما ترکیبش هم ناقص شده و باید بازیکنان جوانی هم جذب کند.

یکی از موضوعاتی که باعث انتقاد از بارسا شده این است که این تیم زمانی امید زیادی به بازیکنان آکادمی‎اش داشت. اما در سال‌های اخیر استفاده از بازیکنان آکادمی شدیدا افت پیدا کرده است. بعید نیست برای ساکت کردن انتقادات و رد کردن بحران ترکیب تیم سران باشگاه تصمیم بگیرند نقص در ترکیب تیم را با برخی از بازیکنان آکادمی برطرف کنند.

واضح این است که هم در ژانویه و هم در تابستان بارسا برای تغییراتی عمده در تیم آماده است و باید صبر کرد و دید چه بازیکنانی به تیم اضافه و چه بازیکنانی از آن جدا می‎شوند.