کمک مستقیم به باشگاه‌های دولتی ممنوعیت دارد

صدیف بدری در واکنش به بازرسی از باشگاه‌های دولتی به ویژه حسابرسی به وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: با توجه به اینکه دو باشگاه‌ سرخآبی به صورت دولتی اداره می‌شوند، ورود سازمان بازرسی به حسابرسی این باشگاه‌ها منع قانونی ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر وزیر ورزش و جوانان مبنی بر عدم حمایت از دو باشگاه پایتخت، این اظهارات را رد و عنوان کرد: وقتی دولت بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را پرداخت می‌کند، قطعا در ردیف‌های بودجه‌ای خود نیز برای این دو باشگاه بزرگ و پرهزینه نیز رقم‌های را در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: بر اساس قانون، کمک مستقیم به باشگاه‌های دولتی ممنوعیت دارد؛ از سوی دیگر نیز مدیران باشگاه‌ها نیز ادعا می‌کنند که از برخی محل‌ها مثل تبلیغات و استفاده از اسپانسر‌ها برای باشگاه خود درآمدزایی می‌کنند لذا در چنین وضعیتی ورود سازمان بازرسی می‌تواند روشنگر نحوه تأمین بودجه‌ها باشگاه‌ها باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: قطعا حسابرسی و بازرسی‌ از وضعیت باشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌های فساد در ورزش کشور را از بین ببرد و به شفافیت مالی به ویژه در ورزش پر هزینه فوتبال کمک کند.

به گزارش خانه ملت؛ پیش از این مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که سرخابی‌ها یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند و اصلا ممنوعیت قانونی در این زمینه داریم؛خود مجلس ممنوع کرده است و قانوناً نمی‌توانیم یک ریال به تیم لیگ برتری کمک کنیم.