اعلام نتایج بررسی های صدور مجوز حرفه ای سازی باشگاه ها

کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای با انتشار گزارشی وضعیت باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای سازی را اعلام کرد. در این گزارش آمده است:

"گروه بندی باشگاه‌ها بر اساس رنکینگ فصل گذشته لیگ برتر خلیج فارس (2017-2016)"‏

1- گروه ‏A‏ شامل باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، گسترش ‏فولاد تبریز، فولاد خوزستان و سایپا خواهد بود که با توجه به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوزحرفه‌ای ‏شدند.

2- گروه ‏B‏ شامل باشگاه‌های سپاهان اصفهان، پیکان، صنعت نفت آبادان است که با توجه ‏به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوز ملی شده‌اند.‏‏

3- گروه ‏C‏ شامل باشگاه‌های استقلال خوزستان، نفت تهران، پدیده طلایی خراسان، سیاه‌جامگان مشهد، ‏پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت است که با توجه به فرآیند رسیدگی موفق به کسب مجوز حرفه‌ای و مجوز ملی نشده‌اند.

بدیهی است ارزیابی صورت گرفته این کمیته بر مبنای اسناد و گزارشات ابرازی باشگاه‌های مذکور بوده و مسئولیت ‏صحت و سقم اسناد بر عهده باشگاه‌های صادر کننده آن خواهد بود."

به این ترتیب تنها 7 باشگاه لیگ برتری موفق به دریافت مجوز مورد نظر AFC شدند و تنها سه باشگاه نیز مجوز ملی را دریافت کردند اما 6 باشگاه دیگر که همگی مشکلات مالی زیادی دارند، موفق به دریافت این مجوز نشدند.