صدایی از سهام آسیایی به گوش نرسید

روز سه‌شنبه درحالی‌که داده‌های اقتصادی چین ناامیدکننده ظاهر شد و سرمایه‌گذاران نگران‌اند که صاف شدن منحنی سود در آمریکا در نهایت منجر به کند شدن اقتصاد این کشور شود، سهام آسیایی افت کرد.

خرده‌فروشی چین در ماه اکتبر ۱۰ درصد نسبت به ساتل قبل رشد کرد درحالی‌که تولیدات صنعتی ۶.۲ درصد رشد داشت. هردو کمتر از میزان پیش‌بینی شده بازار بود و ارزش دلار استرالیا را اندکی کاهش داد. دلار استرالیا معمولا به عنوان نقدینگی ثانویه در معاملات چینی استفاده می‌شود.

ضرر زودهنگام این داده‌ها در سهام محدود شد و شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ به میزان ۰.۴ درصد افت کرد و سهام ای‌مینی در شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۱ درصد افت داشت.

ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن، پس از ۲ جلسه کاهش، ۰.۱ درصد افت کرد درحالی‌که ارزش سهام استرالیا هم ۰.۸ درصد کاهش یافت.

نیکی ۲۲۵ ژاپن پس از ۴ جلسه افت توانست ۰.۵ درصد رشد کند.

پس از این که روز پنج‌شنبه جمهوری‌خواهان سنای آمریکا برنامه کاهش مالیاتی را تصویب کردند که یک سال دیرتر از لایحه کاهش مالیاتی مجلس نمایندگان مالیات شرکت‌ها را کاهش می‌داد، سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا نشانه‌ای از مصالحه و سازش پیدا کنند.

در وال‌استریت سقوط شدید سهام جنرال الکتریک با بخش‌های سوددهی مثل کالاهای اساسی مصرفی و شرکت‌های خدماتی جبران شد.

داجونز ۰.۰۷ درصد رشد کرد درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ و نسدق هر دو ۰.۱ درصد سود کردند.

بازارهای ارز اغلب بی سروصدا بودند و دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب بدون تغییر باقی ماند و نرخ آن برابر با ۹۴.۵۱۰  ثابت بود. یورو با ۰.۰۳ درصد افزایش به نرخ ۱.۱۶۶۸ دلار رسید.

پوند استرلینگ که در روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها از این که نخست‌وزیر ترسا می از قدرت برکنار شود، تا نرخ ۱.۳۰۶۳ دلار سقوط کرده بود، امروز حول نرخ ۱.۳۱۱۳ دلار معامله می‌شد.