سرمربی تیم ملی ایتالیا استعفا نمی‌کند!

برخی از رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده‌اند که جامپیرو ونتورا با وجود ناکامی شب گذشته (دوشنبه) تیمش برای غلبه بر سوئد و عدم راهیابی به جام جهانی 2018 قصد ندارد از سمت خود استعفا کند.

ونتورا در کنفرانس خبری پس از بازی شاگردانش در سن‌سیرو شایعه استعفایش را تکذیب کرد و اکنون سایت کالچو مرکاتو هم گزارش کرده که سرمربی سابق تورینو می‌خواهد پای حرفش بماند و استعفا نمی‌کند تا فدراسیون مجبور شود او را اخراج کند و به این ترتیب تمام حق و حقوقش را طبق قراردادی که دو سال دیگر اعتبار دارد، دریافت کند.

فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد ونتورا را ماه آگوست امسال تا سال 2020 تمدید کرد و استعفای ونتورا او را از دریافت حقوقش تا پایان این مدت محروم خواهد کرد اما چیزی که قطعی به نظر می‌رسد برکناری این مرد 69 ساله است.

کارلو تاوکیو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا شب گذشته پس از اولین ناکامی آتزوری در صعود به جام جهانی بعد از 60 سال به خبرنگاران گفت: ما شدیداً متأسف هستیم و ناراحت از اینکه فرصت صعود به جام جهانی را از دست دادیم. این یک ناکامی ورزشی است که باید برای آن راه حلی مشترک پیدا کرد. به همین دلیل من دستور داده‌ام که امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای با حضور اعضای فدراسیون برگزار شود تا تحلیل عمیقی از وضعیت تیم ملی صورت بگیرد و درباره گزینه‌های‌مان برای آینده تصمیم‌گیری کنیم.

گفته می‌شود ونتورا، کسی که شب گذشته به صورت مخفیانه و از در پشتی هتل محل اقامت تیم ملی ایتالیا را ترک کرده است در جلسه فدراسیون فوتبال ایتالیا شرکت نخواهد کرد تا فدراسیون را برای اخراج وی مجاب کند.