بازتاب ناکامی ایتالیا در کسب سهمیه جام جهانی

تساوی بدون گل ایتالیا مقابل سوئد در بازی برگشت پلی‌‌آف باعث شد تا آتزوری در راهیابی به جام جهانی‌ 2018 روسیه ناکام بماند. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دیجیتال ایتالیا و سایر کشورهای دنیا داشت. در این گزارش به مرور گزارش برخی از این رسانه‌ها در بازتاب ناکامی آتزوری خواهیم پرداخت.

گاتزتا دلوسپورت: ایتالیا، این آخر دنیاست! ما به جام جهانی‌ نرسیدیم! تمام‌؛ ایتالیا بدون جام جهانی‌ بعد از 60 سال

فرصت‌های هدر رفته‌؛ یک پنالتی گرفته نشده و کمی بدشانسی: سوئدی‌ها به روسیه رفتند. خبری از شب جادویی و حتی یک گل نبود. ایتالیا به جام جهانی‌ نخواهد رفت. اتفاقی که از سال 1958رخ نداده بود. سوئد با شایستگی تمام به روسیه می‌رود. چراکه در 180 دقیقه به اضافه وقت‌های اضافه، ایتالیا حتی یک گل هم نزد. این افول ورزشی این دوره است‌؛ یک فاجعه: صفر-صفر در سن‌سیرو بازتاب درستی بر ناکامی تکنیکی و تاکتیکی‌ای است که هیچ کلامی قادر به وصفش نیست. عواقب این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است: باید ببینیم که این ناکامی تنها بر جایگاه ونتورا تأثیر خواهد گذاشت یا فراتر از این پیش خواهد رفت.

متئو لائوس سوت پایان را زد. حالا وقت آن است که به برنامه‌ریزی برای ماه‌های ژوئن و جولای پرداخت: کنسرت، فستیوال‌های تابستانی و سینما‌؛ هر کاری به جز تماشای بازی‌های سوئد در جام جهانی‌ که خیلی دردناک خواهد بود.

این روزنامه همچنین نظرسنجی‌ای را برای کاربرانش قرار داده تا نظرشان را در مورد سرمربی آتی تیم ملی ایتالیا ابراز کنند: آلگری، آنچلوتی، کونته و مانچینی.

کوریره دلواسپورت: آتزوری خارج از جام جهانی‌ 2018

سال‌های 1930، 1958 و 2018 برای سومین بار در طول تاریخ، تیم ملی ایتالیا از رسیدن به جام جهانی‌ بازماند. بدون تأثیرگذاری در سن سیرو، بازی برگشت صفر-صفر شد. آتزوری چوب تصمیمات ونتورا را خورد. دو ترکیب 11نفره گیج‌کننده و متناقض در بازی پلی‌‌آف مقابل سوئد که آسیبی فراوان به فدراسیون زد. مسئولیت چنین ناکامی بزرگی باید در آرامش ارزیابی شود‌؛ وقتی که اشک‌ها خشک شدند.

بازی صفر- صفر تمام شد‌؛ بازیکنان گریه می‌کردند، هواداران باورشان نمی‌شد و ونتورا حتی حاضر به مصاحبه نشد.

تاریخ این تیم ملی با این همه قهرمان همینجا تمام شد‌؛ بوفون و بارتزالی و احتمالاً ده‌روسی... باید نفسی تازه در تیم دمیده شود. تیم باید به دنبال هویتی باشد.

ایوان زاتزارونی، خبرنگار خشمگین ایتالیایی خشمش را این‌گونه بروز داد: «همه به خانه‌هایتان بروید. هیچ گزینه دیگری نیست. تا چند ماه دیگر جام جهانی‌ بقیه را تماشا خواهیم کرد. بعد از 60 سال دوباره ناکام ماندیم. این شرمساری فوتبالی غیرقابل تحملی است»

توتوسپورت: صفر- صفر لعنتی در سن‌سیرو. ایتالیا از جام جهانی‌ بیرون ماند.

به جام جهانی‌ نمی‌رویم. در سن‌سیرو، تیم ونتورا نتوانست سوئد مقاوم را شکست دهد. شصت سال بود که از رسیدن به جام جهانی‌ باز نمانده بودیم. اتفاقاتی که باورش سخت است. حرفی نمی‌ماند و فقط یک ناامیدی بزرگ درمیان است اما امشب واقعیت را دریافتیم... صحبت از یک تجربه است... تجربه ونتورا که کاملاً ناکام ماند. او تیمی باشخصیت را از کونته به یادگار برد و کاملاً در شرایط گیج و گنگی آن را ترک می‌کند.

لارپوبلیکا: اتزوری خارج از جام جهانی

تیم ونتورا، نتوانست باخت استکهلم را جبران کند. این پایان دنیا برای آتزوری است. اشک‌های بوفون خیلی تلخ بود. قلب او شکست.

لااستامپا:فاجعه در ایتالیا

ناکامی در راهیابی به جام جهانی. باخت یک بر صفر در بازی رفت، در بازی برگشت و در حضور70 هزار تماشاگر سن‌سیرو جبران نشد. نتیجه نظرسنجی روزنامه در مورد اینکه چه کسی مقصر است: 27درصد کارلو تاوچیو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا‌؛ 21درصد ونتورا‌؛ 7درصد تیم و44درصد همه.

اکیپ فرانسه: خداحافظ ایتالیا

خبر باورنکردنی‌ای است. ایتالیا قهرمان چند دوره قبل، در جام جهانی‌ بعدی نخواهد بود. دلایل این فاجعه متعدد هستند. ایتالیایی‌ها از دو تصمیم داور بازی در نیمه اول سود بردند. در دو صحنه خطای هند واضح. این دو تصمیم البته آنها را نجات نداد. باید در نظر داشت که متئو لائوس می‌توانست یک پنالتی برای ایتالیا در پی برخورد پارولو و آگوستینسون سوت بزند که نزد

اوله: یک اتفاق تاریخی

ایتالیا از رسیدن به جام جهانی‌ بازماند. آنها از جام جهانی‌ 1962 شیلی به بعد به صورت متوالی در همه جام‌های جهانی حضور داشتند. لغزش از یک سو و ناامیدی بزرگ از سوی دیگر.

زلاتان بازمی‌گردد؟ این رؤیای همه سوئدی‌هاست. او هنوز در حال بازیابی از بند مصدومیت است و حالا همه چیز به او بستگی دارد. که آیا دوست دارد دوباره برای سوئد بازی کند؟ پیشمان خواهد شد؟ سوئد منتظر توست گلزن بزرگ.