مردم ۶ ماه تحمل و با دولت همکاری کنند

دکتر محمود احمدی نژاد امشب در برنامه تلویزیونی از مردم خواست ۶ ماه پس از دریافت یارانه ها تحمل کرده و نیاز جدید در خانواده تعریف نکنند تا دولت بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد.
رییس جمهوری افزود: پولی که دولت در حساب مردم ریخته است برای بخش زیادی از مردم بیش از نیاز آنهاست لذا از این عده می خواهیم که به جای رفتن به بازار این پول را در بورس یا بانک سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: البته هستند عده ای که این پول به دلیل مشکلات زندگی برای آنها زیاد نیست و اجازه سرمایه گذاری به انها نمی دهد اما کسانی که می توانند بهتر است با مشورت در خانواده این پول را در صورت امکان برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنند تا انشا الله چند سال بعد سرمایه قابل توجهی در اختیار فرزندان قرار گیرد.
دکتر احمدی نژاد گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده است که حداقل تاثیر را در قیمتها شاهد باشیم اما مردم از این موضوع نگران نباشند و تا ۶ ماه سعی کنند وارد بازار نشده و پول موجود را صرف خریدهای غیر ضروری نکنند.

۸۱ هزار تومان برای دو ماه
وی با بیان اینکه دوماه را به گونه‌ای قرار داده‌ایم که مردم بتوانند برنامه‌‌ریزی کنند، افزود: قرار ما بر این است که ۸۱ هزار تومان واریز شده به حساب‌های مردم برای دو ماه باشد و قبل از اینکه قسط اول تمام شود، قسط بعدی را به حساب مردم واریز خواهیم کرد.

رئیس جمهور زمان‌ واریز اقساط یارانه‌ها را هر دوماه یکبار اعلام کرد.

وی ادامه داد: در فرهنگ ایرانی این وجود ندارد که کسی از ناراحتی دیگران نان بخورد. آیا اگر فضایی در بازار ایجاد شود که یک جنس را بیست تومان گران‌تر بفروشیم، این بیست تومان حلال است؟ خوب نیست نان مشکوکی سر سفره برود.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت در اجرای این طرح نیز خاطرنشان کرد: هم اصناف و هم تعزیرات، سازماندهی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند. ما مخلص همه هستیم؛ اما انبارها را بیرون می‌ریزند. هفته قبل آمار برخی انبارها در عرض دو ساعت درآمد، البته گفتیم اول تذکر بدهند. به هر حال خود دولت به گونه‌ای عمل می‌کند که هرکس بخواهد چنین کاری کند، با ضرر مواجه شود؛ چراکه نمی‌دانند چه زمانی طرح را اجرا می‌کنیم.

یک بار برای همیشه اقلیت سو استفاده کننده را تنبیه کنیم
وی تاکید کرد: خواهش من از مردم این است که یک بار برای همیشه یک اقلیت محض چند نفری را که از فضاسازی‌ها سوء استفاده می‌کنند، تنبیه کنیم تا این اخلاق بد برای همیشه از فرهنگ ایران حذف شود. اگر با گران شدن یک کالا مردم آن را نخرند، ما بلافاصله جایگزین می‌کنیم و برخوردی هم خواهیم کرد که مردم شاهد آن باشند.

وی در مورد برخی سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت‌های احتمالی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: باورم این است که اگر کسی در ذهنش این باشد که از موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و برخی فضاهای نوسانی اقتصادی که طبیعی است، بهره‌برداری سوء کند، حتما ضرر خواهد کرد و این را قاطع می‌گویم.