به گزارش افکار به نقل ازایسنا رییس‌جمهور درباره وضعیت تولید علم به خصوص بیوایمپلنت‌ها در کشورمان خاطرنشان کرد: مردم در جریان هستند؛ از کیسه جدیدی که به همراه بچه متولد می‌شود، استفاده شده است. این کیسه خواص زیادی دارد و برای درمان زخم‌های چشم استفاده می‌شود. در این زمینه اولین کشور دنیا هستیم که آزمایش‌های‌مان صددرصد جواب داده است. بعد از ما آمریکاست که با ۸۰ درصد آزمایشات مثبت، در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که به نظر من موتور حرکت ملت ایران روشن شده است» ادامه داد: وقتی ملتی خود را باور کند و اعتماد به نفسش را به دست آورد، آن هم ملتی مانند ملت ما که دارای استعدادهای کم‌نظیر است، حرکتش دیگر قابل اندازه‌گیری نخواهد بود. در سال ۱۴۰۴ ما دنیای دیگری خواهیم داشت که قابل مقایسه با امروز ما نیست و ایران در نقطه متفاوتی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بعضی‌ها می‌گویند هم‌اکنون دو قدرت در جهان وجود دارد؛ یکی ایران و یکی هم آمریکا. در آن زمان همه چیز عوض خواهد شد و ایران الهام‌بخش ملت‌ها خواهد بود و در تمام زمینه‌ها مانند رفاه، شهرسازی، معماری، هنر و سایر زمینه‌ها به جایی خواهیم رسید که قابل مقایسه با امروز نیست.

احمدی نژاد با اشاره به این‌که «من خود یک مهندس هستم و محاسبه می‌کنم؛ منحنی پیشرفت ملت ایران و شیب آن را که می‌بینم، این مساله برایم روشن می‌شود» ادامه داد: امروز در دنیا هیچ کس پیامی ندارد. امیدی در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود ندارد. اعتماد به نفس‌ها از دست رفته است و در مقابل ایران سرشار از انگیزه و امید و اعتماد به نفس است و من این را به خوبی می‌بینم. جوانان ما وقتی در مقابل‌شان قطعه‌ای قرار می‌دهیم و می‌گوییم که این را به ما نمی‌دهند، اعلام می‌کنند که آن را می‌توانند بسازند. شما در نمایشگاه نانو دیدید که دستاوردهای جوانان ما خیره کننده بود. ما با یک انقلاب علمی و انقلاب در نگرش در جامعه مواجه هستیم. امروز کودکان پنج ساله ما هم نگاه‌شان جهانی است و به افق بلند و تاریخی است. آن‌ها حرف‌هایی می‌زنند که ما دست‌مان هم به آن نمی‌رسد. هم‌نسل‌های ما افق و آرزوهای‌شان چه بود، امروز بچه‌ها افق‌های‌شان هزار سال از ما جلوتر است. این نشانه اعتماد به نفس و اراده است. ملت ما اراده کرده قله‌ها را فتح کند و خداوند هم گفته اگر ملتی چنین اراده‌ای کند، او را به قله‌ها خواهند رساند.