به نوشته روزنامه گل : رفتارها و حرفها و زخمزبانهایی که روح این مهاجم سیهچرده را به درد آورد.سحر هادی نوشت:چند روز است که در تمرینات نفت آبادان شرکت نمیکنی. مشکلی پیش آمده است؟

نه. دچار سرماخوردگی شدیدی شده‌ام و آنقدر حالم بد است که نمی‌توانم تمرین کنم.

غیبتت هم درست با حضور سرمربی جدیدتان همراه شد. اینطور نیست؟

از زمان حضور ایشان تنها یک روز در تمرینات شرکت کردم.

در این جلسه تمرین کاستا را در قیاس با پیروانی چطور دیدی؟

ببینید، من دنبال حاشیه و این حرف‌ها نیستم. چون خیلی خوب فارسی بلد نیستم می‌ترسم نتوانم منظورم را آنطور که باید و شاید به شما برسانم. چند روز پیش و از یکی از روزنامه‌ها با من تماس گرفتند و چون زبان فارسی را خیلی خوب بلد نیستم از قول من هر چیزی که دلشان خواست نوشتند و برایم حاشیه درست کردند. بی‌انصافی را در حقم تمام کردند و قطعاً اگر خوب فارسی حرف می‌زدم این اتفاق برایم رخ نمی‌داد و پیروانی هم مربی خوبی بود و کسی اخراجش نکرد، بلکه خودش خواست برود.

آیا حالا با رفتن این مربی جو آبادان آرام شده است؟

باور کنید من خیلی بیرون نمی‌روم و بیشتر سعی می‌کنم در خانه باشم. آبادانی‌ها با من رفتار خوبی دارند و از آنها بدی ندیدم ولی بعضی از بازیکنان ایرانی باعثشده‌اند اینطور منزوی شوم و کمتر از خانه بیرون بروم.

چرا؟ مگر اتفاقی رخ داده است؟

سه سال است که در فوتبال ایران حضور دارم. طی این سه سال تا توانسته‌ام از بازیکنان فحش شنیده‌ایم. شاید گاهی اوقات حرف‌هایشان را نشنوم ولی کاملاً می‌فهمم که در حال فحاشی کردن هستند. از زمانی که در لیگ‌برتر بازی می‌کنم این توهین‌ها را بیشتر می‌شنوم و حالا که نسبت به گذشته فارسی را بهتر یاد گرفته‌ام، شنیدن این الفاظ آزارم می‌دهد. باور کنید طی این مدت بارها شنیده‌ام که بازیکن حریف به من گفته است که سیاهی و بو می‌دهی. آیا اینها نمی‌دانند که من هم مثل آنها مسلمان و شیعه هستم؟ از این رفتارهای تبعیض‌آمیز خسته شده‌ام و منتظرم تا لیگ به پایان برسد و از ایران بروم.

فکر نمی‌کنی که کمی تحملت پایین است؟

نه. دیگر در هیچ کجای دنیا شاهد تبعیض نژادی نیستیم و سیاه و سفید هیچ فرقی با هم نمی‌کنند. اگر یک یا دو بار این جمله را می‌شنیدم چنین تصمیمی نمی‌گرفتم ولی چون در اکثر بازی‌ها آن را می‌شنوم نمی‌توانم دیگر تحمل کنم.

پس این فصل آخرین سال حضورت در لیگ ایران را پشت سر می‌گذاری؟

بله. امیدوارم آخرین سال حضورم در لیگ ایران را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانم.

منظورت از خاطره خوش کسب عنوان آقای گلی است؟

بله. خیلی دوست دارم آقای گل شوم و هر زمان که نماز می‌خوانم از خدا می‌خواهم تا در رسیدن به این هدف کمکم کند.

این هفته هم باید به مصاف صدرنشین لیگ بروید. برای حضور در این بازی که مشکلی نداری؟

نه. تا آن زمان به بهبودی کامل می‌رسم و می‌توانم برای تیمم به میدان بروم.

پیش‌بینی‌ات از بازی چیست؟

قطعا بازی برابر تیم پرمهره و صدرنشین لیگ راحت و آسان نخواهد بود اما همه می‌دانند که نفت آبادان در بیرون از خانه بسیار خوب بازی می‌کند و به دنبال این هستیم تا در آزادی روز سختی را برای استقلالی‌ها رقم بزنیم.

در این دیدار شانس اول گلزنی نفت به حساب می‌آیی. به نظرت می‌توانی دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کنی؟

میدانم که رحمتی دروازهبان اول تیم ملی ایران است اما من هم بازیکن تیم ملی مالی هستم و فکر نکنم که نتوانم از عهده باز کردن دروازه رحمتی برآیم.