به گزارش مهر، محمد حسین صفار هرندی سه شنبه شب در همایش " ۱۶ آذرماه استکبار ستیزی بیداری اسلامی" که در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ۱۶ آذرماه را واقعه تلخی در تاریخ دانست و گفت: در آن روز ۳ نفر از دانشجویان در برابر معاون رئیس جمهور آمریکا شهید شدند اما امروز حرکت رو به رشد جریان دانشجویی پاسخ محکمی را به آمریکا داده است.

وی گفت: همچنین قربانی های امروز جنبش دانشجویی و جنبش بیداری اسلامی، سقوط نیروهای وابسته آمریکا در کشورهای منطقه است، ضمن آنکه نباید قیام وال استریت را نیز نادیده بگیریم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید گذشته و حال جنبش دانشجویی را به خوبی مورد بررسی قرار داد، دانشجویان در گذشته چگونه برخورد می کردند و از چه جایگاهی برخوردار بودند و در حال حاضر در چه جایگاهی قرار گرفته اند، نباید گذشته را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه شنیده می شود، افزود: امروز همان پیام در کشورهایی همچون مصر، لیبی، یمن، بحرین و … شنیده می شود.

صفار هرندی در ادامه سخنانش درباره تحولات بحرین و انتقاداتی که از سوی دانشجویان به دستگاه سیاست خارجی وارد شده است، افزود: بنده باید اعترافی بکنم و آن اعتراف گرفتن عکس یادگاری با امیر بحرین است. بنده در زمانی که غزه مورد هجوم واقع شده بود نامه رئیس جمهور را به امیر بحرین ابلاغ کردم و از وی خواستم که حمایت های خود را از کشورهای عربی دریغ نکند اما وی در پاسخ گفت که هیچ اتحادی بین کشورهای عربی صورت نمی گیرد و اگر کسی از اتحاد سخن گفت بفهمید که دروغ گفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ائتلاف جریان انحرافی و فتنه در انتخابات آینده گفت: جوانان ما هوشیار هستند و از اطلاعات خوبی برخوردار هستند و رویدادها را به خوبی رصد می کنند اما قبل از اینکه به این سئوال پاسخ دهم باید به نکته ای اشاره کنم که از سوی برخی دانشجویان در این همایش مطرح شد.

هرندی گفت: یکی از ایراداتی که به دستگاه دیپلماسی وارد می شود موازی کاری است در گذشته یکی از آقایان که ارتباطی با دستگاه سیاست خارجی ندارد پیامی را به یکی از این پادشاهان ابلاغ کرد در صورتیکه وزیر وقت امور خارجه هیچ اطلاعی از سفر وی نداشت.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ائتلاف جریان انحرافی و فتنه افزود: این ۲ جریان در صددند روح انقلابی و آینده جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند به همین جهت به الفاظی همچون بیداری انسانی، بهار عربی و غیره روی آورده اند.

صفارهرندی گفت: به همین جهت جریان انحرافی و فتنه در نقطه ای به هم متصل می شوند تا در آن نقطه شاخصه ها را محو کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام سازی در کشور ما جوان و مبتدی است، خاطر نشان کرد: البته نظام سازی در سایر کشورها سابقه چندین ساله دارد اما هنوز ما در ابتدای راه هستیم و نظامی جدید و مبتدی داریم و باید در این خصوص مباحثمهمی مطرح شود. البته مقام معظم رهبری به ساختار سیاسی ایران اشاره کردند.

صفار هرندی افزود: معتقدم محیط دانشگاه می تواند مکان مناسبی برای بررسی نظام ریاستی - پارلمانی باشد.

بنابراین گزارش؛ در بخش دیگری از این همایش دبیران دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی به تشریح مهمترین وظایف جنبش دانشجویی در حال حاضر؛ بایدها و نبایدها پرداختند.