جزئیاتی از حمله «گرگ تنها» در بلژیک

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه بي.بي.سي، دانيله ريندرز، دادستان عمومي بلژيك حال پنج تن از زخميشدگان را وخيم اعلام كرد و گفت اين افراد در بيمارستانهاي مختلفي جهت درمان بستري هستند و وي نميتواند نام اين بيمارستانها را به دلايل امنيتي اعلام كند.

نورالدین عمرانی، ۳۳ ساله روز سه‌شنبه در شهر لی‌یژ در شرق بلژیک با پرتاب سه نارنجک و سپس تیراندازی به سوی مردم از روی پشت‌بام، اقدام به کشتن مردم کرد.



از سوی دیگر روزنامه دیلی میل، گزارش داد: پلیس بلژیک جسد زنی را در انباری منزل نورالدین عمرانی کشف کرده‌ است.

طبق گزارش پلیس، وی از این انباری برای پرورش بوته حشیش استفاده می‌کرده است.

دادستان کل شهر لی‌یژ نیز در گفت‌وگو با رادیو RTBF بلژیک گفت: عمرانی، بیش از ۲۰ مورد نقض قوانین مرتکب شده بود و در سال ۲۰۰۸، به پنج سال حبس محکوم شد. جرم وی تولید حشیش و حمل غیرقانونی اسلحه بود.

مرگ زنی که جسدش در خانه عمرانی پیدا شد، پیش از قتل‌عام مردم در میدان " سنت لمبرت " بلژیک رخ داد. این زن ۴۵ ساله به عنوان خدمه برای همسایه عمرانی، مشغول به کار بوده است. گفته می‌شود که صبح روز حادثه(سه‌شنبه) عمرانی از این زن به بهانه پیشنهاد کار خواسته است تا به منزلش بیاید و پس از آن به او حمله کرده است.

پلیس از نورالدین عمرانی خواسته بود روز سه شنبه خود را برای یک بازجویی به کلانتری معرفی کند. او خانه خود را به همراه یک هفت تیر، یک مسلسل و سه نارنجک ترک کرد.

گرگ لنکو، یک روزنامه نگار محلی که در نزدیکی محل حادثه بود از چهار انفجار خبر داد.

وی گفت: " مردی را دیدیم که از بالای پشت بام تلاش می‌کرد مردم را بکشد. این مرد خودش را با نارنجک کشت ".

پلیس بعد از وقوع حادثه خیابان‌های منتهی به محل حمله را مسدود کرد و متخصصان مواد انفجاری، محل را برای پیدا کردن نارنجک‌های عمل نکرده مورد بازرسی قرار دادند.

او مردمی را که در حال خرید کریسمس بودند، هدف قرار داد. خودرو ون سفید این فرد، در نزدیکی میدان " سنت لمبرت " پارک شده بود. او پیش از آنکه شروع به تیراندازی به سوی جمعیت کند، سه نارنجک را از ارتفاع ۱۵ فوتی پشت‌بام به طرف پایین پرتاب کرده است.

دادستان عمومی بلژیک همچنین در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر خودکشی‌ این فرد مهاجم، گفت: گلوله‌ای به سر این فرد اصابت کرده است، اما تائید خودکشی وی پس از انجام تحقیقات اعلام می‌شود.

این دادستان در ادامه گفت: نورالدین عمرانی در اکتبر ۲۰۱۰ با عفو مشروط از زندان آزاد شد. او اتهام‌هایی دیگری نظیر خرید و فروش اموال مسروقه و درآمدزایی از طریق کنترل گروهی از روسپی‌ها را در پرونده خود داشت.

دادستان عمومي بلژيك در خاتمه گفت: اين حمله هيچ ارتباطي با گروهها و يا افراد تروريست ندارد. هنوز براي اعلام انگيزههاي اين حمله زود ميباشد و رسانهها بايد تا زمان تكميل تحقيقات صبر كنند.