ایسنانوشت: يكي از مراجع معظم تقليد با اشاره به تلاش برخي براي اختلاف در كشور تاكيد كرد: امروز به خصوص در آستانه انتخابات روزي نيست كه زمزمه اختلاف و اختلافافكني در كشور به گوش برسد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، ۲۳ آذرماه در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم افزود: علاقه‌مندان به نظام و کشور و اسلام باید بدانند که امروز روزی نیست که زمزمه اختلاف در کشور به گوش برسد.

وی ادامه داد: دشمن از چنین شرایطی بسیار بهره می‌برد زیرا دشمن نقشه کشیده است تا کشورهای خاورمیانه را که در خط مقاومت هستند بشکند.

این مرجع تقلید افزود: اول سراغ سوریه رفته‌اند تا اگر موفق شدند سراغ لبنان و بعد هم عراق بروند و در نهایت هم به سراغ ایران بیایند؛ اگرچه آنها موفق نخواهند شد اما ما هم باید هوشیار باشیم.

این مفسر قرآن با بیان اینکه ما هم معتقد هستیم که در سوریه باید اصلاحات صورت گیرد، تصریح کرد: سوریه باید مشکلاتش را حل کند؛ باید خشونت از این کشور برچیده شود و مردم دموکراسی را حس کنند اما تاکید می‌کنیم آنچه درباره سوریه وجود دارد نقشه شوم مثلثآمریکا، اسرائیل و یکی از کشورهای عربی است.

وی با هشدار به ترکیه در پرهیز از ورود به این مناقشه عنوان کرد: دولتمردان ترکیه در این وسط آتش بیار معرکه شده‌اند، مدتی در خط ضدصهیونیستی آمدند و محبوبیتی پیدا کردند اما حالا دست در دست آنها گذاشته‌اند که باعثمی‌شود تا محبوبیت تبدیل به منفوریت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه چرا دولتمردان ترکیه نمی‌فهمند، ادامه داد: دولتمردان ترکیه باید خودشان را از این توطئه‌ها کنار بکشند زیرا اگر این مثلثشوم موفق شوند خیلی چیزها عوض خواهد شد.

اين مفسر قرآن با اشاره به در اختيار گرفته شدن هواپيماي بدون سرنشين آمريكا از سوي ايران گفت: خداوند يكي بعد از ديگري چنين نعمتهايي را به ما ميدهد تا دشمنان را رسوا كند و ما هم بايد قدردان باشيم و دست در دست يكديگر بگذاريم و هوشيار باشيم.