به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، به نظر ميرسد با توجه به تركيب هيئات امنا و مطلبات عمومي و دانشگاهيان اين تاريخ به روز خداحافظي جاسبي از رياست مادام العمر دانشگاه آزاد مبدل خواهد شد.

پس از مشخص شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه رئیس فعلی دانشگاه آزاد در تعیین رئیس جدید حق رای نخواهد داشت، بنا بر اخبار واصله ریاست دانشگاه آزاد در آخرین روزهای ریاست با صدور دستور العملی به روئسای واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور دستور داد تا نامه ای را که از سوی دفتر جاسبی خطاب به مقامات عالی رتبه نظام نوشته شده را امضا نمایند.

گفتنی است در مضمون این نامه به این مسئله اشاره شده که برگزاری جلسه انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد، آسیب زدن به روند علمی این دانشگاه است و دولت مخل روند تولید علم در این دانشگاه شده است.

در حالی که دفتر جاسبی در حال انجام آخرین فعالیت ها و دست و پا زدن ها برای ایجاد اخلال در مسیر قانونمند شدن روند مدیریت دانشگاه آزاد است، شنیده شده است بر خلاف پیش بینی های او اکثر روئسای ارزشی دانشگاه آزاد حاضر به امضای این نامه نشده اند.

شایان ذکر است دو هفته پیش با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی حق رأی رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه سلب شد و این مصوبه در اساسنامه دانشگاه آزاد نیز قید شد که رئیس دانشگاه آزاد فارغ از اینکه چه شخصی باشد در زمان جلسه تعیین رئیس بعدی این دانشگاه حق رأی ندارد.