دردسری بزرگ برای رقبای ایران در جام جهانی

به نظر می رسد سختی کار برای مراکش در جام جهانی 2018 محدود به شکل فوتبالی تیم های قدرتمند حاضر در گروه B نخواهد بود و به برنامه ریزی برای بازی در 3 شهر مختلف روسیه در مرحله گروهی نیز مربوط می شود.

پس از پایان بازی اول در تاریخ 15 ژوئن در سنت پترزبورگ، بازیکنان این تیم باید حدود 700 کیلومتر تا مسکو طی کنند تا در بازی دوم حاضر شوند. پنج روز بعد هم باید برای تقابل با اسپانیا به 1200 کیلومتریِ مسکو یعنی شهر کالینینگراد سفر کنند.

اسپانیا هم شرایط چندان بهتری نسبت به مراکش نخواهد داشت. آنها برای سفر از سوچی (محل بازی با پرتغال) تا کازان که بازی مقابل ایران در آن شهر برگزار می شود، باید 2000 کیلومتر طی کنند و دوباره برای حضور در بازی سوم مقابل مراکش نیاز دارند که 2000 کیلومتر دیگر را تا کالینینگراد سفر کنند. این یعنی لاروخا برای گذراندن 3 بازی مرحله گروهی خود بیش از 4000 کیلومتر سفر خواهد کرد.

سومین تیم گروه B جام جهانی یعنی پرتغال پس از اینکه بازی حساس خود مقابل اسپانیا را در شهر سوچی برگزار کند، برای بازی با مراکش باید به پایتخت روسیه سفر کند. مسافت بین سوچی و مسکو بیش از 1600 کیلومتر است. سلسائو پس از بازی با مراکش باید برای مصاف با تیم ملی ایران مسافت حدود 650 کیلومتری مسکو تا سارانسک را طی کند.

تیم ملی کشورمان نسبت به سایر تیم های گروه دوم جام جهانی شرایط بهتری از این حیث دارد. ملی پوشان ما که نخستین بازی را مقابل مراکش در سنت پترزبورگ برگزار می کنند، برای رسیدن به شهر کازان، مسافتی طولانی در حدود 1500 کیلومتر را در پیش دارند. اما پس از انجام بازی دوم در کازان و برای رسیدن به شهر سارانسک  شاگردان کی روش باید 400 کیلومتر مسافت را طی کنند که به نسبت سفرهای 3 تیم دیگر گروه مسافت کمتری است و سختی بازی آخر ما را کاهش می دهد.

بازی های گروه B جام جهانی در مجموع در هشت شهر روسیه پراکنده شده اند و هر تیم این گروه 3 بازی خود را در ورزشگاه های مختلف برگزار می کند که البته برای سایر گروه ها نیز روال به همین ترتیب است. این موضوع پایداری شرایط را برای تیم ها سخت می کند و وسعت روسیه و فاصله زیادی که شهرهای این کشور با یکدیگر دارند، سازگاری بازیکنان با جو و آب و هوا را تحت تاثیر قرار می دهد.