به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه ها ، كانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، \'ویتالی چوركین\' نماینده دائمی این كشور در سازمان ملل روز جمعه به خبرنگاران گفت: این پیش نویس از طرف های مناقشه در سوریه دعوت به توقف خشونت ها و آغاز گفت و گوها كرده است.
وی افزود: این پیش نویس قطنامه مطابق با واقعیت های کنونی سوریه می باشد و در جهت دفاع از حقوق بشر در این کشور است.
چورکین اظهار داشت: این سند خواستار تسریع در برگزاری اصلاحات در سوریه شده و در آن تلاش های اتحادیه عرب برای اعزام گروهی از ناظران به دمشق به منظور نظارت بر وضعیت موجود، مورد حمایت قرار گرفته است.
به گفته مقام روس، انتظار می رود که رایزنی های سازنده ای در باره پیش نویس جدید قطعنامه پیشنهادی در باره سوریه انجام گیرد.
کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین اعلام کرد که برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره دمشق را ناکافی می دانند.
روسیه و چین در ماه نوامبر گذشته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی در باره سوریه را که در آن جنایت های مخالفان دولت این کشور نادیده گرفته و تنها دمشق مورد خطاب قرار گرفته بود، رد کردند.
روسیه برخلاف كشورهای غربی خواهان حل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و فشار بر دولت این كشور از طریق گفت و گو میان طرف های مساله می باشد. ۵۱۵۱