به گزارش مشرق، گاهی شما می خواهید تا کار کنید ولی بسیار نیز خسته اید. در این مواقع نیاز دارید تا با انجام یکسری کارها دوباره نشاط را بدنتان بازگردانید .

اینجا به شما می گوییم که وقتى خسته هستید چطور کارهایتان را انجام دهید:

کارهای خود را مشخص کنید

خوب است که همیشه هدف مشخصى در سر داشته باشید، مخصوصاً وقتى خسته هستید. بنشینید و فکر کنید که آن روز باید چه کارهایى را انجام دهید. در نظر داشته باشید که هر کارى که به چشمتان خورد را انجام ندهید، برنامه داشته باشید. اگر تمرکز درستى روى کارهایى که باید انجام دهید نداشته باشید، ممکن است درگیر انجام کارهاى غیرضرورى شوید. مطمئناً روزهایى بوده که وقتى به عقب نگاه کردید تعجب کردید که چطور آن همه ساعت، وقتتان را تلف کردید. از این رو باید اطمینان حاصل کنید که وقتتان را روى کارى که ارزشش را داشته باشد صرف کنید.

حواستان پرت نشود

این توصیه همیشه خوب است، اما وقتى خسته هستید، باید توجه تان را دو برابر کنید. وارد ایمیلتان و دیگر سایت های اینترنتى نشوید و سعى هم نکنید که مدام بین کار به خودتان استراحت بدهید. وقتى خوب روى کارتان تمرکز نداشته باشید، احتمال اینکه حواستان پرت شود زیاد است و این فقط باعثمی شود تا تمرکز کردن برای شما سخت تر شود.

به اندازه کافى آب بنوشید

کم آب شدن بدن تمرکز شما را بر هم می زند. پس حتما وقتى خسته هستید به اندازه کافى آب بنوشید. با اینکه کافئین مى تواند به طور موقتى انرژى شما را بالا ببرد، سعى کنید کمتر از قهوه استفاده کنید. بهتر است همیشه یک بطرى آب روى میز کارتان داشته باشید که به راحتى در دسترس باشد.

تحرک داشته باشید

اگر احساس خواب آلودگى دارید، بدترین کارى که مى توانید بکنید این است که یک جا ساکت و راحت بنشینید؛ مطمئناً خوابتان خواهد برد! درعوض سعى کنید کمى تحرک داشته باشید. بلند شوید و کمى بدنتان را بکشید، کمى پیاده روى کنید و دماى بدنتان را کمى بالا ببرید.

دوش بگیرید

دوش گرفتن واقعا حس خستگى و خواب آلودگى شما را از بین می برد. اگر براى بیرون آمدن از رختخواب مشکل دارید، مستقیم به حمام بروید؛ به محض اینکه زیر دوش آب قرار گرفتید، احساس سرزندگى بیشترى خواهید کرد. اگر در خانه کار مى کنید، دوش عصرگاهى مى تواند راه خوبى براى از بین بردن خستگى باشد. اگر در اداره هستید، آبى به دست و رویتان بزنید تا کمى سرحال تر شوید.

کارهاى ساده ترى انجام دهید

اگر واقعا احساس خستگى می کنید اما هنوز هم كارهايى هست كه بايد انجام دهيد، سعى كنيد كارهاى راحت ترى را انجام دهيد. كارهايى مثل جواب دادن به ايميل ها، پر كردن مدارك و از اين قبيل. با اين روش انرژيتان تقريباً دوباره باز می گردد.