به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، صدها هزار یمنی امروز در ۱۸ استان این کشور با برپایی تظاهرات خواستار محاکمه "علی عبدالله صالح" دیکتاتور یمن شدند.

بر اساس این گزارش؛ تظاهرات‌کنندگان در جمعه موسوم به " محاکمه خواست ماست " تاکید کردند که خواستار محاکمه صالح و مزدوران او بدلیل کشتار تظاهرات‌کنندگان هستند.

صنعاء، تعز، لحج و دیگر استان‌های یمن امروز با سر دادن شعار مخالفت خود را با اعطای هرگونه مصونیت قضایی به دیکتاتور یمن و مزدورانش را محکوم کردند.

خبرنگار الجزیرة در صنعاء گفت: تظاهرات‌کنندگان یمنی تاکید کردند که خواستار قصاص صالح و تمام مزدوران او هستند.

امروز کمیته اجرایی انقلاب یمن در صنعاء از تمام انقلابیون در میدان‌های مختلف خواسته بود تا در تظاهرات جمعه موسوم به «محاکمه خواست ماست» شرکت کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است که انقلابیون خواستار محاکمه تمام عناصر رژیم حاکم در یمن بویژه " علی عبدالله صالح " رئیس‌جمهور افتخاری کنونی هستند و تا تحقق این امر از پای نخواهند نشست.

این چهل و چهارمین جمعه انقلاب یمن است.

تظاهرات امروز در حالی در ۱۸ استان یمن برگزار شد که منابع آگاه بلندپایه دیپلماتیک اعلام کردند پارلمان یمن قرار است در هفته آینده قانون اعطای مصونیت قضایی به صالح ودست‌نشانده‌های او را تصویب کند.

احزاب معارض یمن و علی عبدالله صالح چندی پیش در ریاض طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس را امضاء کردند و به موجب آن "محمد سالم باسندوة" نامزد احزاب معارض "دیدار مشترک" به نخستوزیری رسید و کابینهای متشکل از اعضای احزاب معارض و حزب "کنگره ملی" حاکم بر یمن تشکیل داد. اما جوانان انقلابی یمن با این طرح مخالفت کردند زیرا در این طرح که تحت نظارت شورای همکاری، آمریکا و اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد به صالح و ۴۸۰ تن از دستنشاندههایش مصونیت اعطاء میشود و شخص دیکتاتور تا ۹۰ روز دیگر و انتخاب رئیسجمهور جدید همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.