«فهرست مقدس» برگرفته از یک داستان تاریخی اما هیجانی

محمدامین همدانی در شیراز، با اشاره به سه سال تلاش یک گروه 200 نفره برای تولید پویانمایی «فهرست مقدس»، اظهار داشت: در سال 91 جهت محتوای این پویانمایی یک ایده صرفاً تاریخی مطرح‌ شده بود که چون باید در قالب پویانمایی صورت می‌گرفت، با یک بازنویسی مفصل تبدیل به یک ایده مهیج، رازآلود و مناسب برای مخاطب نوجوان تبدیل شد.

وی با اشاره به بخشی از داستان پویانمایی فهرست مقدس، تصریح کرد: داستان با یک سفارش ترور آغاز می‌شود که شخصیت قهرمان که یک شخصیت منفی است، وارد یک ماجرای عشقی می‌شود که در نهایت باید بین عشق و قدرت یکی را انتخاب کند.

کارگردان پویانمایی «فهرست مقدس» با اشاره به مراحل دشوار تهیه‌ پویانمایی، افزود: بالغ‌بر 100 نفر حدود سه سال هرروز درگیر کار بودند تا این پویانمایی شکل بگیرد که بخش زیادی از آن مربوط به تحقیق و توسعه بود.

همدانی با بیان اینکه تحقیق و توسعه، یکی از پارامترهای اصلی در تولید پویانمایی است، مطرح کرد: بخش بسیاری از یک پویانمایی با کیفیت مرهون و مدیون تحقیق و توسعه‌ای بوده که جدیدترین فناوری‌ها را به خدمت گرفته است.

وی بابیان اینکه جدیدترین روش‌های هنری در جهت طراحی شخصیت‌های داستان به خدمت گرفته‌ شده است، ادامه داد: طراحی‌ها بر اساس ترکیبی از انسان و حیوان هستند که شما صفات حیوانی درونی آن‌ها را در چهره‌شان می‌توانید ببینید.

کارگردان پویانمایی «فهرست مقدس» خاطرنشان کرد: در بازخوردهای این کار معمولاً قبل از تماشا حدس زده نمی‌شود که ایرانی باشد، اما وقتی با دوبله‌های ایرانی مواجه می‌شوند برای مخاطب بسیار جذاب است.

همدانی بیان کرد: چون این سبک پویانمایی تجربه‌ای را در سینما نداشته، زمانی که مخاطب کار را ببینند جدای از درگیری با داستان و لذت بردن از فیلم، اعتمادبه‌نفس ملی به او دست می‌دهد که ما می‌توانیم و به این نقطه برسیم.

وی گفت: مخاطبان این پویانمایی به جوان ایرانی که من نماینده‌ای از آن‌ها هستم، به دلیل توانی که گذاشته‌شده تا به این خروجی برسیم، افتخار خواهند کرد و به دیگران هم توصیه می‌کنند که این پویانمایی را ببینند و لذت ببرند.

کارگردان پویانمایی «فهرست مقدس» افزود: داستان برگرفته از یک اتفاق تاریخی مربوط به هزار و 500 سال پیش حدود 100 سال قبل از ظهور اسلام است، اما داستان ما مشخصاً یک داستان تخیلی نیست، یک داستان تخیلی-ماجراجویی است که این داستان در نقطه‌ پایانی به اتفاقی که برگرفته از تاریخ بوده، تلاقی پیدا می‌کند.

همدانی بابیان اینکه بیننده لزوماً یک کار تاریخی را نمی‌بیند بلکه شاهد یک کار مهیج دراماتیک است، تصریح کرد: کسانی که متوجه این اتفاق تاریخی می‌شوند آن‌قدر برایشان جالب است که به دنبال مطالعه‌ این واقعه می‌روند.

وی بابیان اینکه دلیل نام‌گذاری فیلم در دل داستان نهفته اما یک جرقه‌ و سرنخ برای ادامه‌ این داستان است، ادامه داد: برای گرفتن مجوزهای لازم جهت اکران این پویانمایی دو سال طول کشید و بعدازآن هم که مجوزهای لازم را می‌گیرد، به دلیل مهجور بودن کودک و نوجوان، این پویانمایی نیز مهجور است.

کارگردان پویانمایی «فهرست مقدس» مطرح کرد: با این اتفاق‌ها هم سرمایه‌ها، مسؤولان و هم مردم بیشتر متوجه سینمای کودک و نوجوان و فرهنگ آینده کشورمان می‌شوند و به نظر می‌رسد در آینده به دلیل اینکه پویانمایی به جایگاه اصلی خودش می‌رسد، اتفاق‌های بهتری در این زمینه خواهد افتاد.

به گزارش فارس اولین اکران پویانمایی «فهرست مقدس» در حضور مردم در هنر شهر آفتاب برگزار شد که در حاشیه آن شمایل پوشان شخصیت‌های این پویانمایی در بین مردم حضور یافتند.