دریاچه ارومیه به یک تالاب فصلی تبدیل شده است

مسعود باقرزاده کریمی، معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: با وجود بارش‌های پاییزی، هنوز وضعیت دریاچه ارومیه مانند گذشته نشده است و این دریاچه بری احیای دوباره به آب بیشتر نیاز دارد.

 وی افزود: دریاچه هزار هکتاری ارومیه که در گذشته پرآب بود، اکنون به یکتالاب فصلی تبدیل شده است.

 باقرزاده کریمی گفت: بودجه ای که سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است حدود 11 میلیارد و 800 میلیون تومان است که این بودجه صرف انجام فعالیت‌های فیزیکی، سیستم پایش، اجرای پروژه‌هایی برای جزایر دریاچه ارومیه و غیره می‌شود.

معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه برنامه احیای دریاچه ارومیه کاملا منسجم است، اظهار کرد: طرح سازمان UNDP که برای احیای دریاچه ارومیه فعالیت می‌کند، کشاورزی پایدار را در برنامه خود دارد.

باقرزاده کریمی گفت: کشاورزی پایدار می‌تواند برای احیا و تثبیت آب دریاچه مفید باشد و همچنین محصولات کشاورزان با این طرح و استفاده کمتر از آب می تواند پربارتر نیز شود که این موضوع یکی از دستاوردهای خوب در اجرای برنامه احیای دریاچه ارومیه است.