جزئیات بازی های امروز لیگ برتر/ هدف پرسپولیس در اهواز

در ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر، سرخابی‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند. حریفانی از جنوب کشور که پرسپولیس میهمان فولاد خوزستان است و استقلال باید در تهران به مصاف صنعت نفت برود. به جز این دو بازی، دو بازی دیگر هم برگزار خواهد شد.

فولاد خوزستان - پرسپولیس

قهرمان نیم فصل، فصل جدیدی را پیش‌رو دارد. پرسپولیس زمانی که نیم فصل اول را آغاز کرد و در خانه به پیروزی 2 بر صفر مقابل فولاد رسید، آرزوهای بزرگی در سر داشت. پرسپولیسی‌ها با هدف رسیدن به فینال آسیا و قهرمانی در این رقابت‌ها این فصل را شروع کردند و از طرفی به دنبال قهرمانی جام حذفی و لیگ هم بودند تا بلکه بتوانند به عنوان تیمی که سه گانه کسب کرده، افتخارآفرینی کنند، اما حالا... . حالا پرسپولیس است، 36 امتیاز و فقط یک جام. پرسپولیس در نیمه نهایی آسیا حذف شد و پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، فقط برای قهرمانی در لیگ برتر امید دارد.

شاگردان برانکو در نیم فصل نخست هم امتیازهای خوبی را جمع کردند و با 7 امتیاز اختلاف نسبت به رده دوم جدول، مدعی اصلی قهرمانی این فصل هستند. حالا فولاد در چنین شرایطی باید از پرسپولیس میزبانی کند. تیمی که هیچ دغدغه‌ای جز رقابت‌های لیگ ندارد و مسلماً کسب امتیاز از چنین تیمی سخت است، البته فولاد هم با 27 امتیاز و حضور در جایگاه سوم جدول، خودش را جزو مدعیان می‌داند. آنها مسلماً برای اینکه بتوانند به یک مدعی جدی تبدیل شوند، انگیزه زیادی برای شکست قهرمان نیم فصل دارند. شکستی که فولاد را 30 امتیازی و برای مدعی شدن با انگیزه‌تر از قبل می‌کند.

تراکتورسازی - استقلال خوزستان

رونمایی از چهره جدید تراکتورسازی در لیگ این فصل است. تیمی که پس از بسته شدن دو پنجره‌اش در نقل و انتقالات به اجبار فصل را با بازیکنان جوان و نیمکتی تقریباً خالی آغاز کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با این وجود در نیم فصل اول توانستند 17 امتیاز کسب کنند تا برای شروع نیم فصل دوم شرایط خوبی داشته باشند.

تراکتوری‌ها از شانس شروع‌شان با تیم جدید در جام حذفی بود که شاید بتوان گفت عدم ناهماهنگی بین بازیکنان جدید، این تیم را به نتیجه دلخواه نرساند. سرخپوشان تبریزی پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال خوزستان در طول بازی در ضربات پنالتی شکست خوردند و از جام حذفی کنار رفتند. حالا آنها در اولین بازی نیم فصل دوم به فکر انتقام گرفتن از استقلال خوزستان در خانه هستند. دیداری که مسلماً شرایطش با دیدار حذفی تفاوت دارد، چون هم تیم‌ها قدرت ریسک‌شان بالاتر می‌رود و هم اینکه تراکتوری‌ها پس از انجام یک بازی رسمی، در این بازی به لحاظ هماهنگی تیم شرایط بهتری خواهند داشت. استقلال خوزستان هم که یک نیم فصل با مشکلات مالکیتی و مالی روبه‌رو بود، با شناختن مالک جدید و برطرف شدن بخشی از مشکلات مالی، آرامش بیشتری برای تقابل با حریفان خواهد داشت.

استقلال - صنعت نفت آبادان

دو تیم خوشحال این روزهای فوتبال ایران را می‌توان استقلال و صنعت نفت دانست. استقلالی که پس از شروعی نا امید کننده در این فصل، روزهای خوبی را با وینفرد شفر پشت سر می‌گذارد. آنها در هفته گذشته هم با عبور از ایرانجوان بوشهر در جام حذفی و صعود به نیمه نهایی جام حذفی حسابی پر از انرژی و روحیه هستند. از سوی دیگر صنعت نفت آبادان هم توانسته پرسپولیس را در تهران حذف کند و حریف استقلال در نیمه نهایی جام حذفی شده است. حالا دو تیمی که برای رسیدن به فینال باید به مصاف هم بروند، می‌توانند در شروع نیم فصل دوم برای بازی حساس‌شان در جام حذفی هم خط و نشان بکشند.

استقلال پر از روحیه است و شرایط خوبی دارد و از سوی دیگر صنعت نفت برای شکست دیگر غول فوتبال ایران، انگیزه بالایی دارد. تیم فراز کمالوند هم با بازیکنانی چون جاسم کرار، شیمبا و سزار به تیمی ترسناک برای رقبای خود تبدیل شده و با 21 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال جایگاه ششم را در اختیار دارد. مسلماً استقلالی‌ها برای بالاتر رفتن در جدول ارزش سه امتیاز این بازی را به خوبی درک می‌کنند و صنعت نفت هم برای اینکه یکی از تعقیب کننده‌ها خود را عقب‌تر بیندازد، تلاش مضاعفی خواهد کرد.

پارس جنوبی جم - گسترش فولاد

مصاف داماد و پدرزن فوتبال ایران، دوباره شکل خواهد گرفت. مهدی تارتار که داماد فیروز کریمی است، بارها مقابل پدرزن خود مربیگری را تجربه کرده و این بار شرایط متفاوتی نسبت به دفعات قبلی دارد. تارتار که معمولاً در تیم‌های انتهای جدولی مربیگری می‌کرد، این بار توانسته با پارس جنوبی همه را شگفت‌زده کند. این مربی توانسته تیم شهر جم را به لیگ برتر بیاورد و در پایان نیم فصل اول هم تیمش در رده دوم جدول ایستاد. برعکس، این گسترش فولاد بود که در نیم فصل اول شرایط خوبی را سپری نمی‌کرد، اما مدیران این باشگاه خیلی زود دست به کار شدند و با اخراج لوکا بوناچیچ و سپردن هدایت تیم‌شان به فیروز کریمی، تیم را کاملاً دگرگون کردند.

گسترش فولاد با چند پیروز خوب در بازی‌های پایانی نیم فصل توانست 20 امتیازی شود و جای خود را در میانه‌های جدول مستحکم کند. حالا دو تیم با شرایطی ویژه به مصاف هم می‌روند. پارس شگفتی‌ساز و گسترش فولاد قدرت گرفته، می‌توانند دوئل داماد و پدرزن را در شهر جم زیباتر کنند.

برنامه ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

یکشنبه 3 دی 96

فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت 14:30، ورزشگاه غدیر اهواز

تراکتورسازی - استقلال خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

استقلال - صنعت نفت آبادان، ساعت 16:25، ورزشگاه آزادی

پارس جنوبی جم - گسترش فولاد، ساعت 16:30، ورزشگاه تختی جم