صدراعظم اتریش جلوی آلمان ایستاد!

«سباستین کورتز» صدراعظم جدید و راست‌گرای اتریش خواستار پایان اقدامات برای توزیع پناه‌جویان در اروپا و آغاز تلاش‌هایی برای کمک به آنها در کشورهای مبدا شد.

کورتس در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «مجبور کردن دولت‌ها (اروپا) به پذیرش پناهجویان، اروپا را به جایی نمی‌رساند. این مذاکرات بی‌معنی است. مهاجرانی که به اروپا می‌آیند نمی‌خواهند به بلغارستان یا مجارستان بروند، آنها می‌خواهند به آلمان، اتریش یا سوئد بروند.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با درخواست از دولت‌های اروپایی برای کمک – حتی به شکل نظامی – به مهاجران در کشورهای مبدا، افزود: «اگر این نیز ممکن نیست، آنها (پناهحویان) باید در مکان‌های امنی در قاره خود سکنی داده شوند.»

کورتس در زمان تصدی وزارت خارجه اتریش، یکی از منتقدان جدی اقدام «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای اجازه داده به بیش از یک میلیون پناهجو جهت ورود به این کشور در سال 2015، بود.

وی از زمان در دست گرفتن صدارت‌اعظم اتریش، خود را با موضع کشورهای همسایه مانند مجارستان و جمهوری چک در مخالفت با پیشنهاد جدید آلمان برای توزیع پناهجویان در کشورهای مختلف اروپایی هماهنگ کرده است.