بازیکنان خارجی علیه استقلال

یکی از دیدارهای حساس هفته شانزدهم لیگ برتر، دیدار بین تیم های استقلال و صنعت نفت است. دیداری که خیلی‌ها آن را به چشم یک پیش بازی برای جام حذفی نگاه می‌کنند. 

فراز کمالوند در این فصل تیم خوبی را روانه ساخته و پرداخته کرده و این تیم به جز حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، در لیگ برتر هم به لطف نتایج نسبتا خوبش در رده ششم جدول قرار دارد. این اتفاق در حالی برای تیم صنعت نفت افتاده که پررنگ ترین نقش را در بین بازیکنان این تیم بازیکنان خارجی داشته‌اند.

صنعت نفت در این فصل با چهار بازیکن خارجی وارد مسابقات شد. یک بازیکن عراقی و ۳ بازیکن برزیلی جمع ۴ بازیکن خارجی تیم استقلال را تشکیل می‌دهند. ۴ بازیکنی که سابقه حضور در فوتبال ایران و کار کردن با کمالوند در تیم های دیگر را داشتند.

مگنو باتیستا، آگوستو سزار و پریرا ۳ بازیکن برزیلی نفت در کنار جاسم کرار عراقی ۴ خارجی صنعت هستند که تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم در این فصل بوده‌اند. صنعت نفت در نیم فصل نخست رقابت‌ها ۱۶ بار موفق به گلزنی شد و در حالی این تیم ۱۶ گل به ثمر رساند که ۱۲ گل از این ۱۶ گل را بازیکنان خارجی این تیم زدند. همین خارجی‌ها در مجموع ۱۰ بار هم برای این تیم پاس گل داده‌اند تا تاثیرگذاری بازیکنان خارجی تیم نفت بیش از سایر تیم های لیگ برتری باشد.

جاسم کرار با ۵ گل زده و ۳ پاس گل مهمترین و تاثیرگذار ترین بازیکن این تیم است. 

حال این تیم امروز  و در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر میهمان استقلال تهران است. تیمی که به نظر می‌رسد با شفر در مسیر بازگشت به روزهای خوب گذشته اش قرار گرفته است.