دولت به صورت شفاف نرخ تورم و علت گرانی های اخیر را اعلام کند

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده محلات در نطق میان دستور ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح گفت: آیا سرقت اموال ملت ایران و جنگ در منطقه که توسط آمریکا به راه انداخته شده است از تعالیم حضرت عیسی مسیح است؟ آمریکای خونریز چه سهمی از این تعالیم دارد؟ عیسی (ع) عدالتخواه بود. تقسیم کشورها به جنوب و شمال و به یغما بردن کشورهای فقیر و تعدی به اموال آنان و ایجاد مانع در رشد و توسعه آنها از تعالیم حضرت عیسی نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهارداشت: حضرت عیسی یاری مظلومان بود اما امروز آمریکا از رژیم سفاک صهیونیستی دفاع می کند و بی باکانه از کشتار مردم یمن حمایت می نماید.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: به برخی کشورهای کوچک منطقه که امروز توسط اربابان خود تحریک می شوند توصیه می کنیم حد خود را نگه دارند و تاریخ را مطالعه کنند و بدانند که ایران بیشه شیران و لنگرگاه ثبات در منطقه است.

سلیمی با اشاره به اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: این اظهارات نشان می دهد آمریکا با اصل اسلام و کیان مسلمین عناد دارد. امروز جبهه مقاومت منسجم تر از گذشته اهداف خود را پیگیری کرده و صدای شکسته شدن استخوان های رژیم کودک کش صهیونیستی بیش از گذشته به گوش می رسد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خطاب به رئیس جمهور گفت: بی تدبیری برخی مدیران در بانک مرکزی موجب تضییع حقوق مردم در موسسات مالی و اعتباری شده است. عدم اقدام به موقع موجب شد گرهی که با دست باز می شد امروز با دندان باز شود. مشکلی که در جلسه بانکها حل می شد امروز به خیابان ها کشیده شده و مردم مالباخته جهت تظلم خواهی، سرگردان و بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: نکند عده ای عامداً قصد ایجاد بحران نارضایتی علیه نظام را دارند.

وی از وزیر اطلاعات و قوه قضائیه خواست به این موضوع ورود کنند تا بیش از این به اعتماد مردم ضربه وارد نشود.

وی ادامه داد: در مورد حقوق شهروندی و شفافیت زیاد صحبت می شود. تقاضا می کنم در این موارد مدعیان پاسخ دهند: آیا مردم حق نفس کشیدن دارند؟ مردم حق زندگی دارند یا نه؟ میدانید قرار است ۱۶۷ قلم دارو از لیست تحت پوشش بیمه خارج شود؟ آیا مردم حق غذا خوردن و سیر کردن شکم خود را دارند؟ قیمت تخم مرغ امروز پر کشیده است.

وی تصریح کرد: مردم حق دارند نرخ واقعی تورم را که ملاک آن جیب آنان است بدانند. چرا آمار سازی می کنید؟ مردم حق دارند در مورد لیست دارایی مدیران و وزراء اطلاعات داشته باشند. چرا بعد از ۵ سال هنوز برخی وزراء لیست اموال خود را ارائه نداده اند. مردم حق دارند بدانند وزرا در چه خانه ای و در چه نقطه ای از شهر زندگی می کنند.

سلیمی ادامه داد: به صورت شفاف بگویید چه کسانی وام های هزارمیلیاردی می گیرند؟ آقایان در طول ۳۸ سال گذشته اگر در هر ماه یک میلیارد درآمد داشتند، امروز باید فقط ۴۴۶ میلیارد سرمایه داشته باشند، اما سرمایه آنها بسیار بیشتر است.

وی اظهارداشت: شفاف بگویید جریان نفوذی ها در تیم هسته ای چه بوده است؟