طرح نمایندگان برای تغییر نحوه گرانی بنزین

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدادی از نمایندگان طرحی را برای جلوگیری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 تدوین کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان در این طرح به دنبال این هستند که فرمول جدیدی را برای قیمت حامل‌های انرژی ارائه کنند که علاوه بر اینکه افزایش یکباره و زیادی را در قیمت حامل‌های انرژی نداشته باشیم در عین حال بتوانیم قیمت‌ها را به فوب نزدیک کنیم.

آقاپور بیان داشت: در مورد مالیات‌ها و ارزش افزوده نیز طرحی توسط نمایندگان آماده شده و برای اولین‌بار در این طرح مدل مشارکت عمومی و خصوصی مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در شرایطی که ما در رکود اقتصادی به سر می‌بریم برای جامعه سم است و در این شرایط افزایش قیمت به این شکل به صلاح نیست.

آقاپور خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان طرح دیگری را نیز در خصوص تکمیل پروژه‌های دولتی با مشارکت بخش عمومی و خصوصی آماده کرده‌اند که 30 هزار پروژه نیمه تمام دولتی از این طریق تکمیل شود.

وی در پایان گفت: این طرح‌ها بناست تا به کمیسیون تلفیق ارائه شود تا در جریان بررسی لایحه بودجه 97 این موضوعات اعمال شود و اگر هم در آنجا این طرح‌ها اعمال نشد ما این موارد را در صحن علنی ارائه خواهیم کرد.