زورگیری وحشیانه مسافربرنماها از مسافر جوان

جوان ۳۱ سالهاي در ساعت ۱۲ روز ۱ ارديبهشت به عنوان مسافر از ميدان توحيد به مقصد چهار راه پارك وي سوار يك دستگاه خودرو پرايد پلاك شخصي سفيد رنگ شد.

در حالی که قبل از این مرد جوان یک خانم روی صندلی جلو و ۲ پسر جوان در صندلی عقب نشسته بودند، با سوار شدن مرد ۳۱ ساله خودرو پراید حرکت کرد.

در بین راه ۲ مسافر صندلی عقب در یک آن و بی محابا با تهدید چاقو قصد سرقت از مسافر را داشتند که با مقاومت وی روبرو شدند. ۲ مهاجم با چاقو و به صورت بی‌رحمانه ضربات متعددی را به مرد جوان وارد کردند که این درگیری در اتوبان همت مورد توجه افسر خودرو گشت نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.

با اخطارهای افسر پلیس مبنی بر توقف خودرو و عدم توجه راننده پراید و افزایش سرعت به منظور فرار از دست پلیس، خودرو پلیس راهور با نصب چراغ گردان و آژیر و اخطارهای مکرر اقدام به تعقیب پراید کرد.

در این لحظه درگیری داخل خودرو پراید نیز با توجه به ضربات متعددی که به مسافر وارد آمده بود، فروکش کرد. تعقیب و گریز خودرو پلیس و پراید سفید رنگ، از اتوبان همت به بزرگراه محمد علی جناح و در ادامه به بزرگراه شیخ فضل اله کشیده شد. در بزرگراه شیخ فضل اله وقتی که راننده پراید با ترافیک مواجه شد ناچار خودرو را متوقف و تمامی چهار سرنشین پراید یک زن و سه مرد متواری شدند.

مأموران گشت نامحسوس پلیس راهور در بازرسی از خودرو و با توجه به این که مصدوم از نقاط مختلف بدن خونریزی شدید داشت، رساندن وی به بیمارستان در اولویت اول پلیس قرار گرفت و این جوان بلافاصله توسط گروه نامحسوس پلیس بزرگراه به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال پیدا کرد و در ادامه با تلاش کادر بیمارستان علیرغم وارد آمدن حدود ۵۰ ضربه چاقو به نقاط مختلف بدن، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

با تنظیم شکایت از سوی خانواده جوان مجروح در کلانتری ۱۱۸ ستارخان و ارسال پرونده به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنائی، با دستور احمدی بازپرس شعبه، پرونده جهت رسیدگی تخصی به کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان در اولین اقدام و شناسائی مالک خودرو که یک زن بود و تحقیق از وی دریافتند خودرو پراید در روز حادثه در اختیار برادرش به نام نظامعلی ۲۲ ساله بوده و وی اقدام به حمل مسافر با این خودرو می‌کرده است.

در ادامه بررسی مشخص شد نظامعلی در همان روز در یکی از کلانتری‌های تهران اقدام به شکایت و سرقت خودرواش توسط چند مسافرنما کرده است.

در شکایت وی در پرونده سرقت خودرو آمده بود که مسافران پس از سوار شدن در طول مسیر و با استفاده از چاقو و تهدید به مرگ خودرو را به نقاط حاشیه‌ای غرب تهران انتقال و با پیاده کردن وی خودرو را به سرقت برده‌اند.

کارآگاهان پایگاه دوم پس از ترخیص جوان مجروح از بیمارستان و با توجه به تحقیقات پلیسی از وی در خصوص مشخصات سارقان و این که یکی از نفرات مهاجم صندلی عقب شباهت زیادی با نظامعلی داشت، و تکمیل تحقیقات و اطمینان از این مسئله، اقدام به دستگیری وی کردند.

این متهم که همچنان سعی در گمراه کردن پلیس داشت در روزهای بعدی و با توجه به تأکید جوان مجروح که یکی از ۲ نفر مهاجم خود نظامعلی بوده و همچنین مدارک دیگر به دست آمده، در نهایت وی به سرقت از مسافران با همدستی سه نفر از دوستانش به اسامی داود ۲۱ ساله و شاهین ۲۲ ساله و یک دختر و نیز مجروح کردن شاکی جوان اعتراف کرد.

وی مدعی شد: من با خودرو خواهرم که به بهانه کار کردن با ماشین و حمل مسافر و کسب درآمد از وی گرفته بودم، این خانم در صندلی جلو و خودم و یک نفر در صندلی عقب به عنوان مسافر و نفر بعدی به عنوان راننده منتظر یک نفر مسافر می‌ماندیم و به محض سوار شدن مسافر به سمت مقصد حرکت می‌کردیم.

در طول مسیر با تهدید چاقو از مسافر زورگیری می‌کردیم و او را در جای مناسبی پیاده می‌کردیم. در روز حادثه که جوان مجروح را از میدان توحید به مقصد چهارراه پارک وی سوار کرده و قصد زورگیری از او را داشتیم، با مقاومت و درگیری او ناچار شدیم با ضربات چاقو وی را مجروح کنیم که یک دستگاه خودرو گشت نامحسوس پلیس متوجه درگیری داخل ماشین شد و فرمان ایست و توقف در کنار اتوبان را داد.

من به راننده گفتم تا هرچه سریع تر از دست پلیس فرار کنیم که در ترافیک اتوبان شیخ فضل اله گیر کردیم و ماشین را رها کرده و فرار کردیم.

وی ادامه داد: چون ماشین متعلق به خواهرم بود سریعاً در یک کلانتری اقدام به شکایت سرقت ساختگی تحت عنوان سرقت خودرو به روش زورگیری مسافر از راننده کردم.

کارآگاهان در ادامه ۲ متهم متواری به اسامی داود و شاهین را نیز شناسایی کرده که مشخص شد این افراد بعد از این سرقت و فرار از صحنه در یک سرقت دیگر توسط پلیس دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند.

در ادامه تحقیقات، این سه متهم تاکنون به بیش از ۵۰ فقره سرقت زورگیری از مسافر در محدوده‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران با خودروهای پراید سفید، پیکان سفید و پژو آردی یشمی رنگ اعتراف کرده‌اند که از این تعداد ۱۵نفر از مالباختگان نیز شناسایی شده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که احتمال می‌رود این افراد سرقت‌ها یا جرائم دیگری داشته باشند از مالباختگان و شاکیان دعوت می‌شود جهت شناسایی متهمان یا پیگیری پرونده خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنائی تهران مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۳۹۵۷۷۵۲ تماس حاصل کنند.