فروش مجوز ورود به محدوده طرح خیر عمومی را در بر ندارد

گروه سیاسی- سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران مبنی بر آزاد کردن تردد همه خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک در سطح شهر با پرداخت پول، گفت: برای جلوگیری از ورود خودروها به محدوده آلوده هوا و کاهش آلودگی باید فرهنگ سازی شود تا مردم برای سلامتی خود و همشهریان خود از آوردن خودرهای شخصی خودداری کنند.

وی افزود: اگر فروش طرح ترافیک با هدف درآمد باشد، این درآمد برای سلامتی شهروندان ضرر دارد چرا که با تردد خودروها در سطح شهر و افزایش آلودگی سلامتی آنها به خطر می افتد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هر قانون برای اجرا باید با اصول و فرهنگ ما هماهنگ و همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: حق طلبی، خیرعمومی، عدالت خواهی، آزادیخواهی و رشد خلاقیت از جمله ویژگی هایی است که یک قانون برای اجرا باید داشته باشد و باید این اصول رعایت شود.

جلودارزاده افزود: حال سوال این است اگر مجوز ورود به محدود طرح ترافیک و آلوده شهر را بفروشیم آیا خیر عمومی را در بر دارد که جواب آن منفی است.  

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهایی که طرح و مجوز ندارند و در مواقع عادی نمی توانند وارد محدوده طرح شوند، می توانند با خرید طرح وارد محدوده شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته گفت: ممنوع کردن ورود خوروهای شخصی یک اقدام اورژانسی است که باید در این روزهای آلوده هوای تهران اجرا شود. 

جلودارزاده افزود: استفاده از بنزین استاندارد و غیر آلوده، جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و از رده خارج کردن خودروهای دودزا و جلوگیری از زباله سوزی در حاشیه شهر تهران می تواند در کاهش آلودگی هوای تهران موثر باشد.