گران کردن بی‌رویه قیمت‌ها صدای نماینده حامی دولت را هم درآورد

هر چند برخی مسئولان دولتی از جمله نوبخت ادعا دارند که افزایش 50 درصدی قیمت سوخت تأثیر چندانی بر معیشت ندارد و هزینه خانوارها آنچنان تحت تأثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت.
بهروز نعمتی، در گفت وگو با تابناک تصریح کرد: افزایش بهای سوخت و افزایش 50 درصدی قیمت بنزین، قطعا باعث بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها خواهد شد و تبعات آن برای مردم زیاد خواهد بود. 500 تومان شاید برای من و نوبخت عددی نباشد، ولی برای مردم حتما عدد درشتی است و قطعا ما با این موضوع مخالفت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اینکه دولت ادعا دارد مجاز است تا یک سقف مشخص قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد، گفت: اختیارات بسیار دیگری هم در قانون به دولت داده شده است؛ برای مثال، دولت اختیار دارد در موضوع هدفمندی یارانه از محل هدفمندی 20 درصد را به قشرهای آسیب‌پذیر اختصاص دهد، حالا دولت این کار را انجام می‌دهد؟
وی ادامه داد: آیا دولت اختیار دارد، 30 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی را به حمایت از تولید هزینه کند و آیا از این اختیارات خود استفاده می‌کند؟ چرا به این مسائل ورود نمی‌شود؟ هر وقت دولت از این اختیارات خود استفاده کرد، از اختیار بالا بردن قیمت سوخت هم استفاده می‌کند.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: هنوز دولت رسما چیزی درباره گرانی‌ها اعمال نکرده؛ اما ما می‌بینیم که اثرات روانی آن روی همه چیز در جامعه تأثیر گذاشته و وضعیت را برای مردم سخت کرده است. ادامه این روند به نفع دولت نیست و دولت باید هر چه زودتر راهکاری برای کاهش قیمت‌ها ارائه دهد.
نعمتی که از حامیان برجام بوده، یادآور شد: فشارها هر روز بر مردم بیشتر می‌شود و این خلاف وعده‌هایی است که در زمان انتخابات به مردم داده شد، زیرا این‌گونه رفتارها در درازمدت، باعث سرخوردگی مردم و همچنین بی‌اعتمادی مردم به دولت خواهد شد که شاید آثار سیاسی نیز از خود بر جای بگذارد. به هر حال ما در مجلس در موضوع افزایش قیمت‌ها ورود کرده‌ایم و قطعا به دولت اجازه نخواهیم داد هر کار خواست، انجام دهد.