این واقعیت را بپذیریم

گذشت زمان، لحظه به لحظه نقاب از چهره آشوبگران این روزها بر می‌دارد و بیگانه بودن آنها از مردم را بیشتر نشان می‌دهد. شیوه عمل این افراد و حامیان آنها در عین حال که از برنامه‌ریزی شده بودن آشوبگری خبر می‌دهد، ناشیانه بودن آن را نیز در معرض دید همگان قرار می‌دهد.

تصرف ماشین آتش نشانی و رها کردن آن در سرازیری که منجر به مرگ یک پدر و پسر شد، حضور عناصر غیرمحلی در مواردی از تجمعات، حمله به نهادهای دینی و مذهبی، آتش زدن پرچم کشور که مورد احترام عموم مردم است و نماد ملی محسوب می‌شود و اقداماتی از این قبیل، چهره گردانندگان این آشوب‌ها را نمایان و مردم را نسبت به آنها و توطئه‌ای که در سر دارند هوشیار کرده است. حمایت ‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود، منافقین، سلطنت طلب‌ها و سایر عناصری که منفور ملت هستند، در هوشیارتر شدن مردم نسبت به این جماعت آشوبگر بسیار موثر بوده و به روشن شدن زوایای این ماجرا کمک زیادی کرده است. اطلاعات زیادی وجود دارد که طبعاً به مقتضای زمان افشا و در نتیجه ابعاد این ماجرا بیشتر شناخته خواهد شد. آنچه تاکنون روشن شده، برای اینکه مردم این جریان آلوده را طرد کنند و برای مقابله با این توطئه اعلام آمادگی نمایند و به این شورش، نقطه پایان بگذارند کافی است.
نکته بسیار جالب و مبارک این است که در این ماجرا تمام نیروهای سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل و هر جریان فعال سیاسی دیگری که در کشور وجود دارد، در زمینه خائن بودن عناصری که این آشوب را به راه انداخته‌اند اتفاق نظر دارند و برای مقابله با آن اعلام آمادگی کرده‌اند. این، یعنی وفاداری تمام فعالان سیاسی به نظام جمهوری اسلامی و همراهی آنان با مردم در دفاع از مصالح کشور و منافع ملی. قدر این نعمت را که رمز پیروزی بر تمام دشمنان ملت و کشور و نظام است. باید دانست و از آن باید پاسداری کرد.
این وحدت و انسجام، یکبار دیگر به دشمنان نظام جمهوری اسلامی فهماند در محاسبات خود درباره این نظام و ملت ایران دچار اشتباهات فاحش هستند. بسیار طبیعی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود با ملاحظه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و شکستی که به آنها تحمیل شد، عصبانی باشند و درصدد گرفتن انتقام از این ملت و این نظام برآیند. اقتدار نظام جمهوری اسلامی، برای دشمنان ملت ایران غیرقابل پذیرش است و درست همین واقعیت است که آنها را به برنامه ریزی برای ایجاد آشوب در ایران و کف زدن برای آشوبگران وامیدارد. قطعاً آنها با این حوادث، یکبار دیگر خواهند فهمید که استحکام نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه مردمی آن بسیار بیش از آن است که با چنین اقدامات کودکانه‌ای دچار آسیب شود.
در کنار این واقعیت‌های روشن، لازم است دو نکته را نیز یادآور شویم.
نکته اول این است که با توجه به علائمی که وجود داشت دستگاه‌های امنیتی کشور می‌بایست چنین حادثه‌ای را پیش‌بینی می‌کردند و در مقابل عمل انجام شده قرار نمی‌گرفتند. در زمینه ضعف این دستگاه‌ها به ویژه ناکارآمدی بعضی مسئولان در نقطه شروع این اغتشاش مطالبی داریم که در زمان مقتضی مطرح خواهیم کرد، اما این انتظار از آقای رئیس‌جمهور وجود دارد که به توصیه‌های خیرخواهان در این زمینه توجه کنند و برای تقویت بنیه امنیتی کشور اقدام عاجلی به عمل آورند.
نکته دوم اینکه بعد از عبور از این حادثه، مسئولان نظام اولاً برای حفاظت از وحدت و انسجامی که از این رهگذر به دست آمده تدبیری بیاندیشند و ثانیاً ریشه‌های نارضایتی‌های موجود که زمینه را برای میدان‌داری چند روزه آشوبگران فراهم ساخته را شناسائی و برای معالجه آن اقدام کنند. اشکال همیشگی کار مسئولان ما این است که در زمان حادثه سخن از ضرورت بررسی زمینه‌های بروز آن به میان می‌آورند ولی به مجرد پایان یافتن حادثه، همه چیز را فراموش می‌کنند.
این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از دستگاه‌های اجرائی، قضائی تقنینی و... به خواسته‌های مردم بی‌توجهی می‌کنند و همین بی‌اعتنائی‌ها زمینه را برای نارضایتی مردم و در نتیجه، سوءاستفاده معاندان فراهم می‌سازد. امروز، همگی برای پایان دادن به آشوب و برخورد قاطع با آشوبگران متفق القول هستیم و مباد که فردا بار دیگر به جان هم افتادن‌ها ما را از همت کردن برای حل مشکلات مردم و از بین بردن زمینه‌های نارضایتی‌ها غافل کند.