عدم حمايت دولت باعث شد که قاليباف در آستانه اجراي قانون هدفمدسازي يارانه ها، شخصاً براي حل مشکل متروي تهران وارد کار شود و احتمالا بزودي تغييرات جدي در اين بخش اتفاق خواهد افتاد.تصميم شهرداري تهران در حالي است که مدتي پيش مدير عامل متروي تهران هشدار داده بود که در صورت عدم حمايت دولت، با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، متروي تهران محل نزاع و اغتشاش مي شود.

به گزارش جهان، حدود ۵ سال است که برای ورود واگن‌های جدید و مورد نیاز مترو قراردادی بالغ بر ۶۳۰ میلیون یورو با شرکت واگن سازی تهران منعقد شده است که برای گشایش LC مشکلات جدی وجود داشته است؛ که بالاخره با تلاش شهردار تهران LC مورد نظر گشوده شد.

به گفته معاون شهردار تهران گشوده شدن LC مورد نیاز خرید واگن‌های جدید مترو می‌تواند تحول بزرگی را در مجموعه مترو به وجود آورد. به گونه‌ای که با ورود تمام واگن‌های مورد قرارداد، میزان جابه جایی‌ها در مترو به ۴ میلیون نفر در روز می رسد.

تشکری هاشمی با بیان این که یکی از موضوعات مورد تاکید شهردار تهران همواره این بوده که مردم باید حداقل مشکلات را در ترددهای شهری داشته باشند، گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و نگرانی‌هایی که از جابه جایی شهروندان وجود دارد، شهرداری تهران مسوولیت تامین منابع و بازپرداخت LC گشوده شده را برعهده گرفته تا مردم و شهر دچار مشکلات جدی نشوند. در این میان انتظار می‌رود که دولت نیز نسبت به پرداخت کامل اعتبارات مصوب مترو اقدام کند.

همچنين روز گذشته قاليباف اعلام کرد که عليرغم عدم مساعدت دولت، نرخ اتوبوس و تاکسي تا پايان سال تغيير نمي کند. وي همچنين از عدم اجراي تعهدات دولت در حمايت از متروي تهران گلايه کرد.