فیلتر تلگرام به ضرر ملت است/ ما مخالفیم

گروه سیاسی- یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به فیلتر تلگرام گفت: فیلترینگ کار درست و کارشناسی شده نیست.

وی افزود: بجای برخورد با فضای مجازی، فیلتر کردن و محدود کردن آن، باید نحوه درست استفاده از آنرا به مردم آموزش بدهیم و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فیلتر کردن باعث می شود مردم راههای دیگر را انتخاب کنند، گفت: مثلا مردم با استفاده از فیلتر شکن می توانند وارد اینترنت و فضای مجازی شوند.

بت کلیا تاکید کرد: بهترین راهکار آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی است که این آموزش می تواند از مدارس ابتدایی هم باشد و وقتی آموزش صورت گیرد، دیگر نباید نگران بود چرا که وقتی فرهنگ سازی شود، هیچ فاجعه ای رخ نخواهد داد.

وی افزود: در این زمینه رسانه ها و بخصوص رسانه ملی نقش مهمی دارد و می توانند با ایفای وظایف خود هم جلوی استفاده غیر مجاز از فضای مجازی را بگیرند و هم می توانند طوری عمل کنند که کار به فیلترینگ کشیده نشود.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در سطح برخی شهرها گفت: این اغتشاشات نشان داد که برخی در داخل و برخی هم از خارج آنرا هدایت می کردند و اطلاع رسانی و هدایت این اغتشاشات هم از طریق فضای مجازی و تلگرام صورت می گرفت.

بت کلیا در پاسخ به این سوال که فیلتر کردن باعث کسادی کسب و کار افرادی شده که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت داشتند، گفت: ما هم این موضوع را شنیدیم که امیدواریم مسئولین به گونه ای عمل کنند تا مردم در این راستا بیش از این ضرر نکنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی می توان به رفع فیلتر اقدام کرد، افزود: البته افرادی که در فضای مجاز فعالیت دارند باید به گونه ای عمل کنند که به امنیت ملی ضربه و خدشه ای وارد نشود.