ایندیپندنت: حر‌ف‌های ترامپ در حد کودک 8 ساله است

این روزنامه با استناد به گزارش مرکز گردآوری نوشت: سطح سخنان ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در حد یک کودک هشت ساله است و کمترین مهارت‌های گفتاری را در مقایسه با 15 رئیس‌جمهور پیشین این کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از لندن؛ مرکز گردآوری اطلاعات برخط (factba.se) با تحلیل 30هزار کلمه از مصاحبه‌ها سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری ترامپ و بررسی آنها اعلام کرد: ترامپ از 7 رتبه فقط توانسته 3 رتبه کسب کند که کمترین میزان در مقایسه با روسای‌جمهور پیشین آمریکا از سال 1929 تاکنون است.
به نوشته ایندیپندنت، دایره لغات و ساختار جملات ترامپ به صورت چشمگیری ساده و تکراری است به گونه‌ای که از زمان رئیس‌جمهور هربرت هوور تاکنون تنزل تا این سطح سابقه نداشته است.
در این ارزیابی هشت ویژگی ازجمله پیچیدگی ساختار گفتار، تنوع واژگان و رعایت اصول و دستور زبان در گفتار ترامپ ارزیابی شد که وی در همه آنان پایین‌ترین رتبه را به دست آورده است.
یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب روز سه‌شنبه در دیدار مردم قم، ضمن اشاره به خباثت‌ها و شیطنت‌های دولت آمریکا تصریح کردند: هم این آقایی که در راس آنجا (آمریکا)ست بداند - اگرچه ظاهراً آدم متعادلی نیست و همین روزها صحبت مشکل روانی و دکتر روانشناس و مانند اینها برایش هست - و هم اجزای حکومت آمریکا و دوروبری‌ها بدانند این دیوانه‌بازی‌های نمایشی هم بی‌جواب نخواهد ماند.
ترامپ هفته گذشته چند بار با بلاهت تمام از اغتشاشگران حمایت کرد.