شروط لازم برای جذب حق التدریسی ها

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر با بیان اینکه طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی ماه‌ها در دستور کار این کمیسیون بوده است،‌ اظهار داشت: طرحی در این کمیسیون برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی تهیه شده است و در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار گرفته تا در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: طرح تدوین شده در خصوص شرایط معلمان حق‌التدریس، 3 شرط برای جذب مشخص کرده است اول آنکه نیازها توسط وزارت آموزش و پرورش به‌صورت دقیق مشخص شود دوم معین شدن سطح آزمون معلمان حق‌التدریس توسط وزارت آموزش و پرورش و شرط سوم اجرای فرآیند آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور است.

میرزاده با بیان اینکه  آموزش و پرورش با مازاد نیرو در بخش‌هایی و کمبود نیرو در بخش‌های دیگری مواجه است، اضافه کرد: راهکار دیگری برای جذب معلمان حق‌التدریس غیر از آزمون وجود ندارد؛ اکثر این نیروها را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که نیاز کنونی آموزش و پرورش به نیروی انسانی مرد است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ آمار دقیق و مورد توافقی در مورد تعداد نیروهای حق‌التدریس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمار دقیق باشد تصمیم‌گیری دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در این آزمون قصد نداریم سطح علمی معلمان حق‌التدریس را بسنجیم بلکه به دلیل نبود ردیف استخدامی ناچاریم به تدریج ردیف استخدام سالانه برای این معلمان بگیرم و آنها را به صورت پلکانی استخدام کنیم.