فعالیت 5 هزار پیش دبستانی بدون مجوز در کشور

 مجید طهرانیان مدیر کل مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز برگزار شد گفت: تا اسفندماه کلیه مراکز پیش دبستانی چه آنهایی که در مراکز دولتی هستند و چه آنهایی که توسط بهزیستی و دیگر مراکز مجوز گرفته اند تحت پوشش شناسایی قرار می گیرند و در راستای تعیین صلاحیت مربیان نیز قدم بر می داریم. برنامه هایی داریم که طی دو تا سه سال آینده این مراکز تعلیم و تربیت را ساماندهی کنیم و همه زیر مجموعه این مرکز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی در کشور داریم، گفت: در جهت شناسایی و اعتباربخشی این آموزشگاه ها طرحی داریم که از اسفند ماه وارد عمل می شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در حوزه مهارت ورزی مدارس غیر دولتی و  تغییر رویکرد از آموزش تئوری به نظام مهارت محور قصد داریم پیشتاز باشیم. فرزندانی که از نظام آموزشی فارغ التحصیل می شوند مهارت ندارند و ما دغدغه کسب و کار و اشتغال در این زمینه را داریم و آنها مهارت های اشتغال را ندارند. قصد ما تغییر این وضعیت است.

مدیر کل مدارس غیر دولتی همچنین اظهار کرد: متاسفانه طی سال های قبل مجوز مراکز پیش دبستانی توسط مراکز مختلف و نهادهای گوناگون صادر شده است و الان با دو مشکل در پیش دبستانی ها رو به رو هستیم. یکی نهادهایی که خارج از آموزش و پرورش این مجوزها را صادر کردند در حالیکه طبق قانون تنها مرجع صدور چنین مجوزی مراکزی آموزش و پرورش است و دیگر مراکز پیش دبستانی که در مدارس دولتی قرار دارند.

طهرانیان اضافه کرد: یک فرصتی به این مراکز پیش دبستانی داده ایم که بیایند و از شورای نظارت مناطق مجوز بگیرند. در حال حاضر بیش از ۵ هزار مرکز پیش دبستانی به غیر از آنها که از آموزش و پرورش مجوز دارند در کشور فعالیت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مراکز پیش دبستانی غیر دولتی رقم های بالای شهریه دریافت می کنند و اگر قرار باشد همه زیر این عنوان جمع شوند رقم های شهریه بالا می رود نیز گفت: برای مناطق کم برخوردار امکان پرداخت شهریه از طریق خرید خدمات وجود دارد که حدود ۶۶ میلیارد تومان دولت برای این بخش بودجه مشخص کرده است.