رشد مثبت شاخص ادامه دارد

در هفته‌های گذشته روند شاخص بورس، روند کاهش را در بازار تجربه کرد، اما در نخستین روز هفته  روند شاخص‌ها در بازار سرمایه روند مثبتی را در پیش گرفت.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، درخصوص روند مثبت شاخص بورس بعد از تصمیم‌گیری ترامپ در برجام، اظهار کرد: روند مثبت شاخص سبب شد که نگرانی‌ها به حداقل برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه روند مثبت شاخص‌ها توانست قیمت نفت را به مرز ۷۰ دلار برساند، تصریح کرد: خوشبختانه اکثر قیمت فلزات امروز رشد خوبی داشته و با توجه به کاهش بسیاری از مسائل اقتصادی، بخشی از اصلاحات در این بخش صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: در حال حاضر دو مسأله در بازار وجود دارد یکی تصمیمات لایحه بودجه و دیگری آنکه در هفته گذشته شاخص‌ها رشد داشته و باید دید که سهامداران خواهان خرید سهام از بازار هستند یا خیر.

دارابی در ادامه افزود: امروز باتوجه به رشد شاخص‌ها بسیاری از پالایشگاه‌های بورس از جمله پالایشگاه ملی، مس، فولاد مبارکه ایران خودرو، گل‌گهر مثبت بودند.

رشد مثبت شاخص ادامه دارد

در ادامه مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه  دراین باره، گفت: امروز رشد بازار سرمایه توانست بر بسیاری از صنایع بزرگ در بورس تأثیر گذارد و امیدواریم که این روند ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: امروز این رشد شاخص‌ها توانست بر نرخ دلار و نرخ جهانی تأثیر گذارد، چرا که در ۳ هفته اخیر رشد بازار عقب‌نشینی داشت و سرمایه‌گذاران با شک و تردید اقدام به خرید سهام می‌کردند.

طحانی در ادامه اظهار کرد: روند شاخص‌ها در هفته آینده مثبت خواهد بود، مگر اینکه اتفاق سیاسی در کشور به وقوع بپیوندد، چرا که بسیاری از شرکت‌ها توانستند رشد خوبی را تجربه کنند.

پرچم تالارشیشه‌ای سبز ماند