نعره این روزهای آمریکا از روی ضعف است

سخنگوی سپاه گفت: نعره آمریکایی‌ها از سر قدرت نیست چراکه در اکثر قریب به اتفاق طراحی‌هایی که داشته شکست خورده، حالا دست به حرکات انتحاری می‌زنند.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری ابوذر و بزرگداشت روز بسیج رسانه اظهار داشت: یاد می‌کنیم از حضرت امام خمینی(ره) که عظمت امروز نظام و مردم ما مدیون آن مرد بزرگی است که حیات دوباره‌ای به جامعه بشری بخشید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی صاحب گفتمان برتر به نام انقلاب اسلامی است، افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی دو گفتمان بر این کره خاکی حکومت می‌کرده و حدود ۲۰۰ کشوری که وجود داشتند تابعی از این دو گفتمان بودند؛ گفتمان جماهیر شوروی یا کمونیستی و گفتمان لیبرال دموکراسی غرب که همچنان وجود دارد.

سخنگوی سپاه گفت: مسأله اصلی گفتمان جدی و تأثیرگذار است تا آنجا که کشورهایی با یک زبان و فرهنگ مانند آلمان شرقی و غربی یا کره شمالی و جنوبی را به دو قسمت تقسیم کرد؛ همین دو گفتمان با دو پیمان بزرگ ناتو و ورشو حمایت می‌شد که برای قلمرو سرزمینی آن‌ها برنامه نظامی و پشتیبان نظامی هم داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در بهمن ۵۷ ملت ما انقلاب اسلامی را با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رساند، گفتمان سومی شکل گرفت و به سرعت تصویر و صحبت‌های امام (ره) در جهان منتشر شد که همین موضوع سبب شد غرب و شرق سراسیمه با انقلاب اسلامی به مقابله بپردازند.

سردار شریف با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نقش خود را در رسانه انقلاب اسلامی به درستی ایفا کنیم باید بدانیم چرا این تقابل شکل گرفت، اذعان داشت: باید بدانیم که چرا وحدت بین این دو گفتمان برای مقابله با نظام ایران ایجاد شد، گفتمان ما زاییده ذهن بشری نیست و بارها از زبان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب شنیده‌ایم که نظام اسلامی برای ترویج فرهنگ اسلام و قرآن و هدف آن سعادت مردم و برگرفته از کتاب الهی است و از این جهت این گفتمان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه گوش‌های شنوایی برای سخنان انقلاب در جهان وجود دارد، تأکید کرد: حضرت امام (ره) در اوج دشمنی دشمنان، نامه‌ای تاریخی را به گورباچف نوشتند و فرمودند: «شما به تاریخ پیوسته‌اید»؛ واقعاً هم همین‌طور شد چراکه نمی‌توانست نیازهای مردم خود را تأمین کند؛ همین محتوا در نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی وجود داشت.

مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه فرهنگ آمریکایی نمی‌تواند سعادت مردم را تأمین کند، یادآور شد: در جنبش «وال‌استریت» این موضوع به خوبی به نمایش درآمد؛ دلیل این که آمریکا امروز این گونه با ما دشمنی می‌کند این است که اگر پیام انقلاب اسلامی به تمام بشریت برسد دیگر جایی برای زورگویی مستکبران باقی نمی‌ماند و نمی‌توانند منابع کشورهای ضعیف را غارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از فعالان رسانه‌ای امروز خاطرات دفاع مقدس را به یاد ندارند، اغراق نیست که هر کدام از توطئه‌های مختلف و متعدد دشمنان به تنهایی می‌توانست یک نظام را سرنگون کند، اما همه این‌ها نتوانست مردم ما را به زانو در بیاورد؛ مستکبران جهان می‌خواهند بگویند نظام دینی برآمده از تئوری ولایت فقیه کارآمد نیست و نمی‌تواند در این دنیای متلاطم، کشوری مانند ایران را اداره کند، اما اگر شاخصه‌های کارآمدی را نگاه کنیم وضعیت به گونه دیگری است.

سردار شریف با بیان اینکه امنیت، دانش و زیرساخت‌های مطلوب از جمله شاخصه‌های کارآمدی محسوب می‌شوند، ادامه داد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، در مقایسه با وضعیت پیش از انقلاب پیشرفت‌های غیر قابل انکاری داشته‌ایم که البته دشمنان برنمی‌تابند این پیشرفت‌ها به درستی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: خنده‌دار است که کسی بگوید در دوره پهلوی اول و دوم کشور پیشرفتی داشته، اما قدرت رسانه‌ای دشمن اجازه نداده تا ستم‌های حکومت پهلوی به خوبی تبیین شود و در مقابل این اجازه را به دستاوردهای نظام اسلامی هم نداده است؛ سازمان آمار و بودجه قبل از انقلاب اعلام کرد که جمعیت ۳۵ میلیونی آن زمان ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری بوده، شرایط روستا در آن زمان فاقد آب، جاده و امکانت اولیه بهداشتی بوده است.

سخنگوی سپاه بیان داشت: اینکه با افتخار اعلام کنند بیش از ۱۰ خانوار داشته باشند، اما حداقل امکانات مانند برق را نداشته باشد، در پیش از انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از پزشکان کشور از هند و دیگر کشورها بودند، اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هزاران متخصص توانسته‌اند ایران را به مرکز توریسم سلامت ارتقاء دهند.

وی عنوان کرد: در خاطرات شهید صیاد شیرازی آمده است که عمق وابستگی کشور در زمان پهلوی بسیار زیاد بوده است، آمریکایی‌ها صرفاً برای روغن‌کاری قطعات اجازه آموزش می‌دانند و نمی‌گذاشتند به نقاط حساس‌تر نزدیک شویم، اما امروز جمهوری اسلامی با اقتدار اعلام کرده قادر است در مقابل قدرت‌مندترین کشورهای جهان از خود دفاع کند.

سردار شریف یادآور شد: ترسیم شرایط کشور زمانی که انقلاب رخ داد با امروز امیدبخش و الهام‌بخش است، بدانید که مردم ایران نزد ملت‌های منطقه و دنیا با احترام یاد می‌شوند؛ نباید به رفتارهای رسانه‌های مغرض غربی توجه کرد؛ نسل امروز وظیفه سنگینی دارد، شهید حججی‌ها برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی همان راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را ادامه می‌دهند و تصویری که دشمن از کشور در ذهن جوانان ما پیاده می‌کند متفاوت از واقعیت‌هاست.

با بیان اینکه دشمنان با محتوای جهت‌دار و مبتذل، فرهنگ ما را به چالش می‌کشند، ادامه داد: یکی از تیم‌های پژوهشی فرانسوی که برای بررسی دلایل پیروزی در دفاع مقدس کار تحقیقی انجام داده، اعلام کرده که بر اساس وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس به سه جمله کلیدی در چرایی پیروزی ایرانی‌ها رسیدیم؛ اول فرهنگ مستحکم مذهبی خانواده‌ها، دوم فرهنگی شیعی و سوم رهبری دینی که هدایت رزمنده‌ها را انجام می‌داده است، پس دشمنان درصدد تخریب این سه مؤلفه هستند.

مسئول روابط عمومی سپاه بیان داشت: دشمن با ماهواره و شبکه‌های اجتماعی سعی در تخریب خانواده و فرهنگ دارند، همچنین سعی داشته میان رهبر انقلاب و مردم فاصله بیندازند، مقابله با دشمن نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی است؛ اگر این نسخه شفابخش در دستور کار رسانه‌ها قرار می‌گرفت امروز شاهد برخی از حوادث نبودیم.

وی با بیان اینکه امروز هم برای توسعه و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی دیر نیست، یادآور شد: هرگاه مردم با بصیرت پشت سر رهبر انقلاب به پاخاستند، پیروزی حاصل شد و هرگاه درنگ کردند نشانه‌های عدم موفقیت نمایان شده است؛ همه حوزه‌ها را باید در همین راستا دید که چه اندازه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند، خبرنگاران علاوه بر زندگی روزمره باید توجه داشته باشند که انقلاب اسلامی با چه هزینه سنگینی به دست ما رسیده است.

سردار شریف متذکر شد: نقش فعالان رسانه در شرایط نبرد رسانه‌ای، ادامه راه شهید خزایی‌هاست، منکر وجود مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه نیستیم، اما این بدان معنا نیست که نظام قادر به حل آن‌هانیست؛ اگر فرزندان این ملت توانستند بعد از دفاع مقدس کشور را به این درجه از قدرت در بحث‌های موشکی برسانند، قطعاً می‌توانند مشکلات اقتصادی را هم حل کنند.

وی با بیان اینکه تنها نیازمند اتکا به جوانان کشور هستیم، اضافه کرد: بیش از یک قرن است که از نفت و گاز استفاده می‌بریم، اما برداشت درستی انجام نشده است؛ قرارگاه خاتم‌الانبیاء با همراهی متخصصان کشورمان توانست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ایجاد کند که قادر است کشور را برای داشتن بنزین باکیفیت خودکفا کند.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه اگر اراده و عزم جدی وجود داشته باشد، هیچ مانعی در مقابل راه ما نخواهد بود، عنوان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها مطالبه‌گری است و باید مطالبه کرد چرا از توانمندی‌های داخلی استفاده نمی‌شود؛ امیدواریم مسؤولان کشور قدر شرایط امنی که وجود دارد را دانسته و موانع پیش روی ملت را حذف کنند.

وی با اشاره به منابع زمینی و زیرزمینی کشور گفت: با استفاده از منابع زمینی و زیرزمینی نه تنها می‌توانیم نیازهای فعلی کشور را تأمین کنیم بلکه در آینده با وجود جمعیت بیشتر نیز مشکلی نخواهیم داشت؛ تلاش دشمن پمپاژ یأس و ناامیدی است، تربیت نیروهای رسانه‌ای هنرمند، آگاه و فهیم برای صیانت از دستاوردهای انقلاب ضروری است.

سردار شریف تصریح کرد: نعره آمریکایی‌ها از سر قدرت نیست چراکه در اکثر قریب به اتفاق طراحی‌هایی که داشته شکست خورده و حالا دست به حرکات انتحاری می‌زنند؛ دشمن با ایجاد داعش ۶ سال زیرساخت‌های سوریه و عراق را نابود کرد، اما حالا خبری از آن‌ها نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان تلاش کردند کردستان را در جغرافیای جدید منطقه ایجاد کنند، اما شکست خوردند، پایتخت فلسطین را به نام رژیم صهیونیستی مطرح کردند، اما باز هم شکست خوردند؛ یمن را هم پس از مدت‌ها بمباران به نتیجه‌ای که می‌خواستند، نرساندند.

مسئول روابط عمومی سپاه در پایان ابراز امیدواری کرد: جمع رسانه‌های استان اصفهان همانند رزمندگان و شهدای اصفهان که زبانزد بودند، باید برای پیش‌برد اهداف کشور بدرخشند و بسیج رسانه هم پشتیبان خوبی برای آنان باشد.