روسیه چگونه حمله پهپادی تروریست ها را خنثی کرد؟

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که گروهی از نیروهای ویژه و تجسسی روسیه در سوریه، در استان ادلب مخفیگاه تروریست های مهاجم به پایگاه های روسی را یافتند. بنابر این گزارش، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور یادآورشد: تروریست ها در شب سال نو میلادی با خمپاره پایگاه حمیمم را مورد حمله قرار داده که بر اثر آن دو نظامی روس کشته شدند و تعدادی پهپاد نیز به منظور حمله به سوی دو پایگاه روسی پرتاب کرده بودند.

واحد تجسسی روسیه از زمین و هوا مخفیگاه تروریست ها را زیر نظر گرفتند تا اینکه گروه تروریست ها با مینی بوس می خواستند پایگاه خود را ترک کنند. در این هنگام، مینی بوس و پایگاهی که در آن پهپادها ساخته شده بود با سامانه توپخانه ای دقیق هدایت لیزری به نام کراسنوپل مورد حمله قرار گرفت و همه تروریست های واقع در این مکان کشته و مرکز آنها نیز نابود شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه به شمار تروریست های کشته شده و زمان حمله به ترویست ها هیچ اشاره ای نشده است. لازم به ذکر است که گروه تروریستی وهابی بین المللی احرارالشام وابسته به شبکه القاعده روز شنبه هفته گذشته با پهپادهای تهاجمی پایگاه های ترتوس و حمیمم روسیه در سوریه را مورد حمله قرار دادند. سامانه های مدرن راداری و جمر مستقر در این پایگاه ها توانستند 6 فروند از این پهپادهای تروریستی را با موفقیت بر روی زمین نشانده و هفت فروند دیگر از آنها با آتش سامانه پدافند موشکی پانتسیر- اس.1 سرنگون کنند.