دردسر نخست وزیر از مستی پسر

چند هزار نفر از ساکنین تل‌آویو در فلسطین اشغالی، در اعتراض به فساد دولتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای هفتمین هفته پیاپی در مرکز این شهر تظاهرات کردند.

نشریه «یدیعوت آحرونوت» (بدون دادن رقم دقیقی از تظاهرات‌کنندگان) نوشت هزاران نفر با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند.

حزب «لیکود» (حزب نتانیاهو و حاکم بر کابینه رژیم صهیونیستی) اما مانند هفته‌های گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تظاهرات، مدعی شد جریان چپ‌گرای سیاسی در اسرائیل، مشغول تفرقه‌افکنی و دو نیم کردن صهیونیست‌ها است.

این در حالی است که نتانیاهو حدود یک ماه قبل به خاطر 3 پرونده فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت، برای هفتمین بار مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

نتانیاهو تحت پرونده موسوم به «1000» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، تحت پرونده «2000» به سوء استفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحرونوت» جهت حمایت و پوشش ویژه، و تحت پرونده «3000» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان متهم است.

چند روز قبل نیز انتشار فایل صوتی اظهارات پسر نتانیاهو، در حالت مستی، درباره رانت‌بازی نخست وزیر در جریان قراردادهای چند میلیارد دلاری حوزه انرژی، جنجال زیادی به پا کرد.